برف‌روبی بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر باند از راه‌های استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با آغاز بارش برف از بعد از ظهر روز گذشته تاکنون در استان به همت راهداران، بیش از سه هزار کیلومتر باند برف‌روبی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، مهرداد جهانی با اشاره به آغاز بارش برف از عصر روز گذشته در برخی شهرستان‌های استان، اظهار کرد: طبق پیش بینی‌ها سامانه بارشی برف از سمت جنوب استان وارد شد که براثر آن در برخی محورها به خصوص مناطق سردسیر و گردنه‌ها شاهد بارش برف بودیم.

وی افزود: عصر روز گذشته در جاده‌های شهرستان‌های خمین، اراک، شازند، تفرش، آشتیان، خنداب، کمیجان و غرب ساوه شاهد بارش برف و در دیگر نقاط استان شاهد بارش باران بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: علاوه بر برف‌روبی راه‌های استان، بیش از یک هزار تن مخلوط شن و نمک به منظور باز نگه داشتن راه‌ها و تردد ایمن در محورهای مواصلاتی با استفاده از نیروهای راهدار و ماشین آلات پخش شده است.

جهانی با بیان اینکه با تلاش و اقداماتی که راهداران در شبانه روز گذشته انجام دادند هیچکدام از محورهای استان مسدود نشد، اضافه کرد: در طرح راهداری زمستانی در سال جاری ۵۰۰ نفر نیروی راهدار، راننده و پشتیبان در نظر گرفته شده که با استفاده از ۳۰۳ دستگاه انواع ماشین آلات وظیفه برف‌روبی محورهای مواصلاتی استان را بر عهده دارند.

وی گفت: از روز گذشته تاکنون حدود ۷۰ درصد از توان عملیاتی و لجستیکی به کار گرفته شد و هم اکنون تردد روان در محورهای استان برقرار است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: ۳۵ راهدارخانه در استان به منظور استقرار اکیپ‌های راهداری فعال و آماده‌باش هستند، در صورت ادامه بارش برف و وقوع وضعیت اضطرار، این راهدارخانه‌ها پذیرای کاربران جاده‌ای و اسکان آنها خواهند بود.

جهانی گفت: برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها، سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در خدمت کاربران جاده‌ای است.

کد خبر 723405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.