حجم سنگین تملک پروژه‌های عمرانی بر دوش شهرداری قم

شهردار قم گفت: شهرداری قم در سال جاری حجم سنگینی از پروژه‌های تملکی را به دوش می‌کشد و در عین حال باید برای تامین مصالح پروژه‌های عمرانی نیز اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز _ شنبه هفتم بهمن _ در جلسه شورای سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری قم با اشاره به اینکه حجم بالایی از تملک پروژه‌های عمرانی بر دوش شهرداری قم قرار گرفته است، اظهار کرد: با کار سنگینی که صورت گرفت پروژه ۵۴ ساله شهرداری قم به ثمر نشست.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم در حال حاضر باید برای تکمیل ادامه فاز پنج عمار یاسر ۱۴ ملک دیگر خریداری شود، افزود: در پروژه دروازه ری نیازمند خرید ۸۰ خانه هستیم.

شهردار قم خاطرنشان کرد: شهرداری قم در پروژه ساماندهی قبرستان نو ۱۳۲ واحد تجاری را خریداری می‌کند که بخشی از این کار انجام شده است و تا پایان سال باید به اتمام برسد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه پروژه مسیر دسترسی محله چهل اختران نیاز به تملک ۴۸ پلاک دارد، تاکید کرد: پشتیبانی اراضی ۴۸ هکتاری با همراهی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی در این عرصه بسیار راهگشا است.

وی ادامه داد: شهرداری قم همچنین در روزهای پایانی سال باید برای خرید میلگرد و قیر مورد نیاز سال آینده اقدام کند که این کار هم نیاز به پول نقد به میزان قابل توجه دارد.

شهرداری قم فرصت پرداختن به حواشی را ندارد

شهردار قم با اشاره به اینکه در شرایط کنونی بار سنگینی بر دوش شهرداری قم از نظر وظایف عمرانی و اقتصادی قرار دارد، تصریح کرد: شهرداری قم فرصت پرداختن به حواشی را ندارد و باید با تمام توان برای انجام این اقدامات مهم با حمایت شورای اسلامی شهر و مدیریت استان قدم برداریم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به ۳۳ پلاک باقی مانده در طرح تملک میدان میوه و تره بار میدان مطهری قم، اضافه کرد: سازمان میادین میوه و تره بار به سرعت و تا پایان سال جاری تملک این پروژه را به اتمام برساند.

هزینه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی یک پروژه عمرانی

وی با اشاره به اینکه سال آینده پروژه تونل امام موسی صدر با هزینه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی در دستور کار اجرا قرار خواهد گرفت، ادامه داد: برای تأمین مالی این اقدامات بسیار مهم نیازمند همفکری و همکاری هستیم.

شهردار قم با اشاره به لزوم تعیین تکلیف میدان مطهری و ساماندهی وضعیت بازارچه میوه و تره بار این میدان، تاکید کرد: صورت جلسه بین شهرداری قم و آستان مقدس حضرت معصومه (ص) امضا شده که مشکلات در این حوزه را از بین برده است و باید زودتر این کار تعیین تکلیف شود.

سقائیان‌نژاد افزود: شهرداری قم در قالب شهرک خودرویی امکانات خوبی در اختیار سازمان میادین گذاشته و انتظار است که تملک میدان مطهری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان میادین میوه و تره بار می‌تواند با استفاده از ظرفیت تسهیلات بانکی این پروژه تملکی را تسریع کند، تاکید کرد: بودجه سازمان میادین میوه و تره بار باید به ۳۰۰ میلیارد تومان برسد چرا که ظرفیت‌های اقتصادی و راهبردی این سازمان بسیار گسترده است.

شهردار قم با اشاره به تعریف پروژه‌های عمرانی بزرگ برای سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری قم طی سال‌های گذشته، گفت: ترجیح این است که سازمان وارد پروژه‌هایی شود که خدمت‌رسانی به مردم در آن‌ها پررنگ‌تر است و موجب بهبود وضعیت معیشتی خواهد شد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه سازمان میادین میوه و تره‌بار می‌تواند به جای اجرای پروژه‌هایی مانند پل طبیعت وارد ساخت بازارچه‌های محلی میوه و تره بار، بازارچه‌های محلی مشاغل خانگی یا جایگاه‌های سوخت شود، افزود: هر اقدامی که رضایت بیشتر مردم را به همراه داشته باشد، برای مجموعه شهرداری قم مطلوب‌تر است.

کد خبر 723397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر علی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    درود به شهردار قم. تنها کسی که میتون قم به یه کلانشهر مدرن تبدیل کن همین اقا هست چون امتحانشو پس داده تو قم