برخورد با مجرمان اقتصادی و قاچاق کلان جزو اولویت‌های پلیس امنیت اقتصادی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: باید به صورت جهادی به مقابله با جنگ اقتصادی دشمن برویم و برخورد با مجرمان اقتصادی و قاچاق کلان جزو اولویت‌های کاری پلیس امنیت اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه کارهای ارزشمندی در استان هرمزگان در راستای مقابله با قاچاق کالا انجام شده است، اظهار کرد: شاهد یک روند رو به رشد و تلاش جهادی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا هستیم که این حرکت جهادی مشهود و ملموس است و انتظار و درخواست ما این است که این روند روز به روز جدی‌تر شود.

وی با اشاره به تاکید فرمانده فراجا مبنی بر جهش پلیس امنیت اقتصادی، افزود: تلاش کردیم که با طرح‌ها و عملیات‌های هدفمند و تمرکز بر روی پرونده‌های کلان، سال سختی را برای قاچاقچیان رقم بزنیم و در این راستا مقابله بی‌امان و هدفمند با مقوله قاچاق کالا در سایه اشرافیت اطلاعاتی به صورت مستمر در دستور کار است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح اقدامات انجام شده برای استقرار پلیس در مبادی رسمی و مبارزه با جرایم گمرکی، گفت: آثار مخرب جرایم اقتصادی دامن‌گیر و فراگیر است و در حقیقت متضرر این جرایم عموم مردم هستند، جرایم و مفاسد اقتصادی تبعات مختلفی را در سایر حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و … در پی دارد و در واقع کالای قاچاق همانند خنجری از پشت به اقتصاد کشور و تولید ضربه وارد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی یکی از مباحث جدی است که ما آن را دنبال می‌کنیم، افزود: رسته و رشته پلیس امنیت اقتصادی را مصوب کردیم و اکنون به دنبال افتتاح دانشکده پلیس امنیت اقتصادی هستیم، اما در کنار این مهم لازم است که ما در اقدام و عمل نیز گام‌های اساسی برداریم.

رحیمی با اشاره به اینکه در راستای مقابله با قاچاق باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم، ادامه داد: در حوزه جاده‌ها ظرفیت بسیار خوبی تحت عنوان پلیس راه و سامانه‌هایی نظیر «سپهتن» و «سپاپد» را در اختیار داریم که باید برای مقابله با قاچاق کالا و برخورد با شوتی‌ها از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

وی اظهار کرد: در حوزه اقتصادی همانند هر حوزه دیگری باید نقاط قوت و ضعف شناسایی و همانگونه که در تقویت نقاط قوت تلاش شود باید نقاط ضعف بررسی و مرتفع شود و از آنجا که موضوعات اقتصادی از ظرافت و فراز و نشیب‌های بسیاری برخوردار است از این رو لازم است که در این حوزه حساسیت و دقت لازم به عمل آید.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا اضافه کرد: بدون شک وجود کالای قاچاق تبعات بسیاری در حوزه‌های مختلف به خصوص در حوزه اقتصادی برجای می‌گذارد که برخورد و مقابله همه جانبه با آن لازم و ضروری است و اهمیت این موضوع تا آنجاست که به اطمینان می‌توان گفت که استفاده از کالای قاچاق به منزله ترویج فقر و فلاکت در جامعه است از این رو لازم است علاوه بر مسئولان امر که با تلاش مضاعف خود در این حوزه تأثیر گذار هستند همه مردم نیز سهم خود را در این رابطه ادا کنند.

وی با بیان اینکه وجود پلیس باید امنیت آفرین باشد، گفت: جنگ امروز دشمن، جنگ تمام عیار اقتصادی است، باید به صورت جهادی به مقابله با این پدیده برویم، برخورد با مجرمان اقتصادی و قاچاق کلان جزو اولویت‌های کاری پلیس امنیت اقتصادی است. خوشبختانه آمار عملکرد استان هرمزگان در بحث مقابله با قاچاق کالا بسیار خوب و چشمگیر است و تکلیف محوله تاکنون با توجه به بضاعت موجود به نحو احسن انجام شده است.

کد خبر 723383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.