۱۲۵ هزار هکتار از زمین‌های چهارمحال و بختیاری رفع تداخل شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در خصوص رفع تداخلات ارضی از مجموع ۲۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تاکنون ۱۲۵ هزار هکتار رفع تداخل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، رستم ولی‌پور، امروز_ شنبه هفتم بهمن _ در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سالروز تشکیل امور اراضی که به‌نام زمین نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: در حالی که امروزه به‌راحتی اراضی کشاورزی ما روبه‌ نابودی یا تغییر وضعیت است، یکی از وظایف اصلی امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی حفاظت و حراست از اراضی کشاورزی است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی در رابطه با برخورد با متخلفان در زمینه تغییر حفظ کاربری از یگان حفاظت بهره می‌گیرد و با تشکیل پرونده در مراجع قضائی و صدور احکام برخورد با بناهای غیر مجاز و تخریب آنها فعالیت می‌کند.

ولی‌پور با بیان اینکه رفع تداخلات ارضی، اختلافی است که بین عموم مردم و اراضی کشاورزی وجود دارد، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی بر بسیاری از زمین‌ها ادعای مالکیت دارند و همه ساله پرونده‌های زیادی در این خصوص علیه مردم تشکیل می‌شود.

وی اظهار داشت: در خصوص رفع تداخلات ارضی در سطح استان ۸۵۰ پلاک مشمول رسیدگی بوده و خوشبختانه تاکنون ۲۶۰ پلاک رسیدگی شده است و از مجموع ۲۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تاکنون ۱۲۵ هزار هکتار رفع تداخل شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: واگذاری اراضی ملی برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی بر اساس قوانین و مقررات انجام می‌گیرد، طرح‌های کشاورزی شامل باغداری، زراعت و شیلات و طرح‌های غیرکشاورزی هر آنچه که در بخش کشاورزی کار نمی‌شود را شامل می‌شود و پس از این توسط اداره ثبت و اسناد برای طرح‌های مذکور سند کشاورزی صادر می‌شودکه تاکنون ۷۵ درصد از اراضی کشاورزی استان صاحب سند شده‌اند.

وی با اشاره به مدیریت پنجره واحد زمین‌های اراضی کشاورزی که در شهرستان بروجن راه‌اندازی شده است، تاکید کرد: با وجود مدیریت پنجره واحد زمین‌های اراضی کشاورزی روزانه اتفاقات و تغییر و تحولاتی که در زمین صورت می‌گیرد، بدون نیاز به نیروی انسانی اعلام می‌شود که بلافاصله اطلاعات جمع‌آوری شده است و در صورت تشخیص کاربری غیرمجاز اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 723342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.