مدیر دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با بادامچیان دیدار کرد

مدیر دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با دبیرکل حزب موتلفه اسلامی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالله هاشم السانی، مدیر دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن و از یاران نزدیک حسین بدرالدین الحوثی، بنیان‌گذار جنبش انصارالله، همچنین رئیس مرکز اسناد یمن با دبیرکل حزب موتلفه اسلامی دیدار کرد.

اسدالله بادامچیان در این دیدار که در دفتر مرکزی این حزب برگزار شد، اظهار کرد: امروز یمن محبوب دل‌های مسلمانان آزاده است.

وی سید عبدالملک الحوثی را یک رهبر با تدبیر و یک سیاستمدار متعهد و قوی و نعمت الهی برای مردم یمن دانست و افزود: خداوند را شکر می‌کنیم که در یمن یک حکومت الهی و اسلامی با شعار «الله اکبر» فعالیت می‌کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به آغاز نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) گفت: در آن زمان آمریکا و متحدانش باور نداشتند که انقلاب اسلامی بتواند موفق شود، اما امام خمینی (ره) در همان اوایل فرمودند خون بر شمشیر پیروز می‌شود، همچنان که امام حسین (ع) در کربلا با تعداد محدودی از یاران خود بر همه قدرت اموی پیروز شد.

وی افزود: آمریکا و صهیونیسم در ایران ساواک شاه را تقویت کردند و شکنجه‌های فراوانی علیه مبارزان انقلابی داشتند، اما با استقامت و حرکت میلیونی مردم ایران توانستیم به پیروزی برسیم.

بادامچیان در بخش دیگری از سخنانش اقدام ائتلاف آمریکا و انگلیس برای حمله به یمن را یک تصمیم احمقانه دانست و افزود: یمن کشتی‌های این ائتلاف را با اقتدار الهی نابود می‌کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: امروز یمن محبوب ملت‌های اسلامی است و ایران از یمن، حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق و سوریه حمایت می‌کند.

بادامچیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه ۶۰ ساله حزب موتلفه اسلامی و نیز تعامل این حزب با احزاب دیگر کشورها بر اساس موازین اسلامی، اظهار کرد: ما می‌توانیم با جنبش انصارالله در موضوعات مختلف همکاری خوبی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تحزب ما تحزب غربی نیست، حزب اسلامی برگرفته از رفتارهای علوی است و در جهات و ابعاد گوناگون می‌توانیم با یمن همکاری داشته باشیم.

عبدالله هاشم السانی، مدیر دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز در این دیدار گفت: حزب موتلفه اسلامی تشکیلاتی انقلابی است که با نظر مبارک امام خمینی (ره) شکل گرفت که ما می‌توانیم از تجربیات خوب تشکیلاتی که دارد استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: برای ما بسیار مهم است که بتوانیم روابط محکم و قوی با احزابی مثل حزب موتلفه اسلامی در ایران داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در یمن شاهد یک تجاوز ۹ ساله با وحشی‌ترین حملات و شدیدترین محاصره توسط آمریکا و عربستان بوده‌ایم گفت: به استناد اعلام نهادهای بین‌المللی، اتفاقاتی که در یمن رخ داده، بدترین وضعیت انسانی در قرن ۲۱ است.

السانی در ادامه اظهار کرد: یمن و جنبش انصارالله به رهبری عبدالملک بدرالدین حوثی به عنوان فرمانده انقلاب یمن، با توجه به نگاه قرآنی از اولین روز حماسه طوفان‌الاقصی وارد صحنه حمایتی از مردم فلسطین شد.

وی افزود: خدا را شاکریم که ملت یمن خیلی آگاه هستند و با رهبران سیاسی همراهی دارند و از روزی که حملات علیه فلسطین شروع شد مردم یمن هر جمعه تجمعات میلیونی در خیابان‌ها برای حمایت از فلسطین و نیز رهبران سیاسی یمن دارند.

السانی همچنین گفت: با اینکه اوضاع اقتصادی مردم یمن ضعیف است ولی ما هر روز میلیون‌ها کمک مردمی جمع‌آوری و به نماینده حماس در صنعا تحویل می‌دهیم و این نعمت خداوند متعال است که چنین ملتی در صحنه داریم.

وی با تاکید بر اینکه می‌دانیم طبق آیات قرآن، یاری خداوند با ما است و هیچ‌گونه هراسی نداریم، تصریح کرد: راهبرد عبدالملک بدرالدین حوثی که الگو گرفته از حضرت امام خمینی (ره) که توکل بر خداوند متعال داشتند.

وی ادامه داد: فرهنگ مردم یمن برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است و محور مقاومت یک تبلور و سیاست بزرگی برای مقابله با استکبار جهانی است.

مدیر دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در پایان گفت: من وقتی به صحبت‌های شما گوش می‌دهم‌، گویی به صحبت‌های یکی از فرماندهان خودمان در انصارالله گوش می‌دهم و این همان برگرفته از دیدگاه قرآنی هست که شما و ما داریم.

در این دیدار همچنین محمدحسین نیکنام، معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: ما در حزب موتلفه اسلامی دبیرخانه کنفرانس احزاب کشورهای حامی مقاومت را تأسیس کردیم و تاکنون جلسات متعددی با توجه به شرایط تحولات منطقه‌ای داشته‌ایم که نماینده یمن هم حضور مؤثر دارد.

منبع: مهر

کد خبر 723290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.