اجرای طرح توسعه اقتصاد دایره‌ای در پایتخت استونی

طرح توسعه اقتصاد دایره‌ای تالین ۲۰۳۵ به مرحله اجرا گذاشته شد. این طرح سهم عمده‌ای در دستیابی به هدف استراتژیک «دگرگونی سبز» در استراتژی تالین ۲۰۳۵ خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دولت تالین استونی پیش‌نویس طرحی را به شورای شهر ارائه کرده است تا آماده‌سازی طرح توسعه اقتصاد دایره‌ای تالین ۲۰۳۵ را آغاز و هم‌زمان یک حوزه فعالیت اختصاصی اقتصاد دایره‌ای جدید را در استراتژی تالین معرفی کند. این طرح توسعه سهم قابل‌توجهی در دستیابی به هدف استراتژیک «دگرگونی سبز» استراتژی تالین ۲۰۳۵ خواهد داشت و از فوریه ۲۰۲۴ تا ژوئن ۲۰۲۵ تهیه خواهد شد. این طرح همچنین فرصتی برای شفاف‌سازی معنای اقتصاد دایره‌ای در سراسر مدیریت شهر است تا دیدگاه‌ها تنها به مدیریت زباله محدود نشود.

اجرای طرح توسعه اقتصاد دایره‌ای در تالین

اقتصاد دایره‌ای در تالین

دولیت تالین اعلام کرد که زمان اولویت‌بندی محصولات، خدمات، مشاغل و مهارت‌هایی فرا رسیده که برای جامعه ارزشمند است. علاوه بر این، جنبه‌های اجتماعی زیادی در اقتصاد دایره‌ای وجود دارد و هدف تالین تشریح آن‌ها و بنای مدیریت شهری بر مبنای این اصول است.

دولت توضیح داد که در ابتدا فصلی با عنوان اقتصاد دایره‌ای در استراتژی تالین ۲۰۳۵ ایجاد می‌شود که حوزه فعالیت جدید را تشریح می‌کند و برای بررسی و تصویب در کنار طرح توسعه به شورای شهر ارائه می‌شود.

اجرای طرح توسعه اقتصاد دایره‌ای در تالین

طرح توسعه، چگونگی کمک اقتصاد دایره‌ای به دستیابی به اهداف سایر زمینه‌ها و بالعکس را ایجاد و تشریح خواهد کرد. علاوه بر این، بررسی می‌کند که چگونه حوزه اقتصاد دایره‌ای از کاهش انتشار کربن تا ۴۰ درصد نسبت به سطوح سال ۲۰۰۷ و دستیابی به بی‌طرفی آب‌وهوایی تا سال ۲۰۵۰ حمایت می‌کند.

طرح یادشده همچنین به افزایش سهم مواد بازیافتی به بیش از ۶۵ درصد زباله‌های خانگی، کاهش حجم زباله‌های خانگی مختلط، کاهش نسبت زباله‌های ارسالی به محل‌های دفن زباله و ترویج پیشگیری از زباله می‌پردازد و افزایش سهم معیارهای سازگار با محیط زیست را در تدارکات عمومی و کمک به گردشگری پایدار را بررسی خواهد کرد.

گفت‌وگوهای عمومی تالین در مورد برنامه توسعه اقتصاد دایره‌ای در نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

اجرای طرح توسعه اقتصاد دایره‌ای در تالین

کد خبر 723250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.