افزایش حملات فیزیکی و لفظی علیه یهودیان در اروپا

بسیاری از کشورهای اروپایی از زمان آغاز جنگ بین رژیم اسرائیل و حماس، افزایش اقدامات و لفاظی‌های یهودی‌ستیزانه را ثبت کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گزارش‌ها نشان می‌دهد که از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در ماه اکتبر، حملات فیزیکی و لفظی علیه یهودیان در کشورهای اروپای غربی به شدت افزایش یافته است. بر اساس آماری که از کشورهای فرانسه و بلژیک منتشر شد، تعداد اقدامات یهودستیزانه پس از جنگ در غزه چشمگیر بوده است.

در فرانسه، داده‌های وزارت کشور و سازمان دیده‌بان سرویس حفاظت از جامعه یهودیان نشان داد که در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۶۷۶ اقدام یهودی‌ستیزی گزارش شده است که در سال ۲۰۲۲ تنها ۴۳۶ مورد بود. بر اساس گزارش شورای مؤسسات یهودی در فرانسه، تعداد اقدامات یهودستیزانه در سه ماه پس از حمله هفتم اکتبر برابر با مجموع اقدامات سه سال قبل بود.

افزایش موج اسرائیل‌ستیزی در اروپا

در کشور بلژیک، یک نهاد عمومی مستقل مبارزه با تبعیض اعلام کرد که ۹۱ گزارش یهودستیزی مربوط به درگیری رژیم اسرائیل و حماس را بین هفتم اکتبر تا هفتم دسامبر سال گذشته دریافت کرده است؛ برای کل سال ۲۰۲۲، این میزان تنها ۵۷ مورد بود. بیشتر موارد، مربوط به پیام‌های نفرت‌انگیز بود، بیش از نیمی از آن‌ها به صورت آنلاین، ضرب و شتم و گرافیتی نیز اعلام شده است.

در ایتالیا، این اقدامات سال گذشته به بالاترین حد خود رسید، به‌طوری که در سه ماه آخر سال ۲۰۲۳، ۲۱۶ اقدام گزارش شد و برای کل سال ۴۵۴ مورد بوده است که بالاترین سطح ثبت‌شده در این کشور است.

در فرانسه که بزرگترین جوامع یهودی و مسلمان اروپا را دارد، شورای مؤسسات یهودی در فرانسه اعلام کرد که ۵۷.۸ درصد از اقدامات ضد یهود در سال ۲۰۲۳ علیه افراد انجام شده است.

این اقدامات شامل خشونت‌های فیزیکی، کلامی و حرکات تهدیدآمیز بودند و اغلب توسط قشر جوان انجام شده است.

افزایش موج اسرائیل‌ستیزی در اروپا

کد خبر 723249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.