آتش‌سوزی بیمارستان گاندی زنگ خطر را برای مسئولان به صدا درآورد

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: پس از شناسایی ساختمان‌های پرخطر باید با ورود مسئولان ذی‌ربط و دستگاه قضایی از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی و وجود ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران اظهار کرد: متأسفانه در روزهای نزدیک به سالگرد حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو که منجر به شهادت تعدادی از آتش‌نشانان شده بود، شاهد آتش‌سوزی در یکی از بیمارستان‌های شهر تهران بودیم و این حادثه نیز می‌توانست تلفات جانی زیادی را به همراه داشته باشد که خوشبختانه با حضور به‌موقع و تلاش مجاهدانه آتش‌نشانان عزیز این آتش‌سوزی کنترل و مهار شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اینکه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی می‌تواند زنگ خطر را برای مسئولان شهر تهران و سایر شهرها به صدا دربیاورد تا به رعایت ایمنی در ساختمان‌ها توجه بیشتری شود، ادامه داد: بر اساس اطلاعات دریافتی این بیمارستان پیش از حادثه از سوی سازمان آتش‌نشانی اخطارهایی را دریافت کرده بود، اما به این اخطارها توجه چندانی نشده بود.

وی با تأکید بر اینکه در شهر تهران با وجود حوادث رخ داده همچنان ساختمان‌های بزرگ اما پرخطر وجود دارند و فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: بر اساس قانون سازمان مدیریت بحران باید با تشکیل کارگروهی اقدام به شناسایی اینگونه ساختمان‌ها شود و لازم است تا از فعالیت آن‌ها تا زمان رفع خطرات جلوگیری شود.

خضریان با بیان اینکه در شهر تهران تاکنون توسط آتش‌نشانی ۳۳ هزار ساختمان ناایمن و ۱۲۳ بنا با وضعیت مشابه ساختمان پلاسکو شناسایی شده است، تصریح کرد: برای جلوگیری از تکرار حوادثی مشابه ساختمان پلاسکو و کلینیک سنا اطهر در شهر تهران، باید مراجع قضائی پای کار بیایند و از ادامه فعالیت این ساختمان‌ها با پلمب آن‌ها جلوگیری کنند.

کد خبر 723236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.