ساماندهی خانه‌های حریم دکل در قم نیازمند همراهی دولت است

مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: بافت‌های مسکونی حریم دکل و سکونتگاه‌های غیررسمی در منطقه ۲ شهرداری برای ساماندهی نیازمند کمک دولت است.

سیدرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه بافت‌های فرسوده از مشکلات اساسی منطقه دو شهر قم است، اظهار کرد: بعضی مناطق مسکونی منطقه ۲ همچون خیابان شهدای شادقلی خان، قدمتی نزدیک به ۱۰۰ سال دارد، اما در پرونده‌های ملی به عنوان بافت فرسوده ثبت نشده است و شهرداری مجوز اصلاح و رسیدگی به این مناطق را ندارد.

وی با اشاره به اینکه ساکنان بافت فرسوده مصوب می‌توانند برای نوسازی تسهیلات بانکی دریافت کنند و از حمایت‌های شهرداری برای صدور پروانه برخوردار شوند، افزود: در مناطقی که فرسودگی شهری در آن‌ها رخ داده است، اما بافت فرسوده آن به تصویب مراجع بالادستی نرسیده‌، شرایط قدری پیچیده‌تر است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری قم بخشی از مشکل این منطقه را به سکونتگاه‌های غیررسمی مرتبط دانست و خاطرنشان کرد: بافت مسکونی موجود در بلوار جلال آل احمد، بلوار یادگار امام و خیابان شیخ‌آباد در منطقه ولی‌عصر (عج) جزو سکونتگاه‌های غیررسمی است که در حریم دکل‌های برق قرار گرفته و با معضلات مختلفی روبه‌رو است.

حسینی با اشاره به اینکه در سکونتگاه‌های غیر رسمی شهرداری منطقه نمی‌تواند به‌طور مستقل وارد شود، گفت: در حال حاضر امکان اصلاح و ساماندهی خانه‌های حریم دکل با بودجه‌های سالانه پیش‌بینی نشده است، چرا که این کار نیازمند استفاده از منابع ملی است.

کد خبر 723195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.