کاهش دمای هوا تا ۶ درجه در اصفهان/ کولاک برف و یخبندان استان را فرا می‌گیرد

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش چهار تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق از فعالیت سامانه ناپایدار بارش باران و برف، وزش باد نسبتاً شدید، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک محلی، مه‌آلودگی، کاهش دید و افت دما خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار از امروز تا وقت یکشنبه بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس فعالیت سامانه مذکور به صورت، ابرناکی، مه‌آلودگی، کاهش دید، بارش باران و در مناطق غربی، جنوبی و سردسیر بارش برف، گاهی وزش تندباد لحظه‌ای، احتمال کولاک برف موقتی در ارتفاعات، یخبندان و لغزندگی برای امروز پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: این سامانه طی روز شنبه هفته آینده در مناطق غرب و جنوب با بارش برف و مه‌آلودگی، کاهش دید و در برخی نواحی به صورت بارش پراکنده فعال خواهد بود.

وی تصریح کرد: بر این اساس هشدار سطح نارنجی شماره ۲۶ برای مناطق غربی و جنوبی و هشدار سطح زرد با عدد ۶۷ به منظور تمام مناطق استان اصفهان صادر شده است.

امینی درباره هشدار سطح نارنجی و زرد با فعالیت سامانه ناپایدار از امروز تا پایان اوایل وقت یکشنبه هشتم بهمن در استان، گفت: فعالیت این سامانه با بارش باران و برف، وزش باد نسبتاً شدید، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک محلی، مه آلودگی، کاهش دید و افت دما همراه است.

وی اظهار کرد: در این مدت شهرستان‌های فریدونشهر، اسلام‌آباد موگویی، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، گپایگان، شاهین‌شهر و میمه، دهاقان و اصفهان تحت تأثیرات فعالیت سامانه مذکور است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان افزود: احتیاط در سفرهای بین شهری و استانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، اتخاذ تدابیر لازم در صنعت کشاورزی، مدیریت عشایر، آمادگی لازم راهداری، مجهز به وسایل زمستانی، پرهیز از سفر در ساعات شبانه به علت مه‌آلودگی، پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری به استان چهارمحال و بختیاری توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در برخی مناطق استان چهار تا شش درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به هشت درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به دو درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد، شاهین‌شهر و میمه با دمای ۶- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 723138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.