جمعیت معتکفان قزوینی نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر شده است

امام جمعه قزوین گفت: سال گذشته آمار معتکفان شهر قزوین حدود ۱۵۰۰ نفر بود، امسال این آمار به ۳۲۰۰ نفر رسیده است، یعنی آمار بیش از ۲ برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز _جمعه، ششم بهمن‌_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) اقامه شد، اظهار کرد: سال گذشته آمار معتکفان شهر قزوین حدود ۱۵۰۰ نفر بود، امسال این آمار به ۳۲۰۰ نفر رسیده است، یعنی آمار بیش از ۲ برابر شده است، قطعاً خیلی‌ها هم می‌خواستند شرکت کنند، اما بیشتر از این امکان آماده‌سازی مساجد برای این کار نبوده است.

وی افزود: باید خودمان را برای سال‌های آینده آماده کنیم و باور کنیم اینکه می‌گویند مردم از اسلام برگشته‌اند و جوانان از اسلام می‌گریزند، همهه تبلیغات دشمن است و آن چیزی که ما در واقعیت می‌بینیم این است که آمار معتکفان نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: این مسئله فقط مربوط به قزوین نیست، در همه جای کشور این گونه است، در آن زمان که ما در قم بودیم، فقط در یک مسجد اعتکاف برگزار می‌شد، اما اکنون می‌بینیم که در مساجد گوناگون اعتکاف برگزار می‌شود و همه شهرهای مختلف کشور برنامه اعتکاف دارند، همچنین فرهنگ اعتکاف از ایران اسلامی به حدود ۱۶ کشور دنیا صادر شده و در این کشورها هم اعتکاف برگزار می‌شود.

عابدینی ادامه داد: خیلی از کشورهای دنیا هم برای سال‌های آینده اعلام آمادگی جهت برگزاری مراسم اعتکاف کرده‌اند، این به معنای صدور انقلاب است که امام (ره) فرمودند، صدور انقلاب صدور ایمان، معنویت و عرفان است، اعتکاف را قدر می‌دانیم و به این جوانان که همراه بزرگترهای خود به این مراسم آمده‌اند، افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به شباهت بین اعتکاف و مراسم حج و نمازجمعه خاطرنشان کرد: در نماز جمعه موضوع ذکر و تقوا از ارکان جدی است، در حج هم ذکر و تقوا از مهم‌ترین موارد است، در اعتکاف هم این دو عنصر مهم هستند، انسان باید از خود فراموشی نجات پیدا کند و خودش را ببیند.

لزوم حضور پرشور در انتخابات

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک شدن به دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی امروز به مقاومت اسلامی تبدیل شده است، زمانی فیضیه در ایران تنها بود، اما امروز کشورهای اسلامی و مردم عدالت‌خواه عالم حتی غیرمسلمانان با اندیشه مقاومتی ایران اسلامی همراه شده‌اند.

عابدینی اضافه کرد: بنابراین باید با حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حماسه بزرگ دیگری را رقم بزنیم و کاری کنیم دشمنان را برای همیشه از بدخواهی و رفتار ناهنجارانه پشیمان کنیم.

وی ادامه داد: گاهی می‌شنویم که آمریکایی‌ها می‌گویند می‌خواهیم از منطقه برویم یا بمانیم، آن‌ها نمی‌دانند که اراده دیگری برای رفتن و ماندنشان و همچنین به ذلت کشیدنشان در کار است و آن اراده خدا، بندگان مصمم خدا و مقاومت اسلامی است و اگر نظر خودشان بود می‌خواستند همیشه در منطقه بمانند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اخراج اشغال‌گران صهیونیستی با اخراج اشغالگران متجاوز آمریکایی که دزدان بین‌المللی نفت و سرمایه‌های اقتصادی مردم عراق، سوریه و سایر کشورها هستند، میسر خواهد شد؛ اگر عاقل باشند با پای خود می‌روند، اما اگر عاقل نباشد، به گونه دیگری از منطقه خارج خواهند شد.

عابدینی در پایان سخنانش با اشاره به بارندگی روزهای اخیر بیان کرد: شکر بارش رحمت الهی را داشته باشیم و دعا کنیم، هنوز زمین‌های ما تشنه هستند و از خدا می‌خواهیم که نزولات رحمت خود را فراوان قرار دهد.

کد خبر 723133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.