غرور ملی و غیرت دینی، دو محور پیروزی انقلاب اسلامی

امام جمعه کرمان گفت: زنده کردن غرور ملی و غیرت دینی دو محور اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بودند که امام خمینی(ره) با ظرافتی تمام در بین مردم ایران رشد دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امروز _جمعه، ششم بهمن_ در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرموده حضرت علی (ع) پیرامون تقوا، نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه و اظهار کرد: اگر تقوا داشته باشیم، تقوا ما را حفظ می‌کند و اجازه ارتکاب گناه و خطا را به ما نمی‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت تقوا در دنیا افزود: اگر انسان در دنیا تقوا داشته باشد، در روز سخت و قیامت که غیر از رعایت تقوا توشه دیگری کاربرد ندارد، دست آدمی پر خواهد بود، امیدوارم در قیامت با رعایت تقوا با دست پر در پیشگاه خداوند حاضر شویم.

امام جمعه کرمان یکی از عوامل کمک‌کننده انسان در آزمایش‌ها و ابتلائات الهی را مطالعه سرگذشت پیشینیان، اقوام و ملت‌های گذشته دانست و تصریح کرد: در تمام ادیان الهی به مطالعه و تحقیق و پژوهش در زندگی گذشتگان توصیه شده و در اسلام نیز در تمام متون دینی از جمله آیات و روایات به این مسئله اشاره شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از زندگی گذشتگان عبرت گرفت، گفت: لازم است که زندگی گذشتگان و از جمله کسانی که به انحراف کشیده شدند را بخوانیم و مراقب باشیم که مانند آنان به بی‌راهه نرویم و زندگی کسانی که در مشکلات و سختی‌ها پیروز شدند را مطالعه کنیم و از زندگی آنان درس بگیریم و نقشه راه خود قرار دهیم.

علیدادی در ادامه با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) ابراز کرد: آن حضرت در سخنان خود بر عدم تکبر و غرور از جانب دنیا اصرار داشتند و ما هم باید مراقب باشیم که مغرور دنیا نشویم و چه بسیار امت‌هایی که دچار غرور به مال دنیا شدند و در نهایت به هلاکت رسیدند.

وی در ادامه با عرض تسلیت به مناسبت رحلت عقلیه بنی هاشم (س) اظهار کرد: آن حضرت مبلغ بزرگ حادثه کربلا بود و در زمانی که خبری از رسانه‌های امروزی نبود، به خوبی توانست پیام کربلا را به جهان آن روز مخابره کند.

نماینده ولی فقیه در کرمان با اشاره به سالروز قرارداد ننگین کمپ دیوید، افزود: این قرارداد بین مصر و رژیم جعلی اسرائیل نشان داد که در میز مذاکره بودن با اسرائیل غیر از ضرر و خسارت ارمغان دیگری به همراه ندارد و اکنون که سال‌ها از این قرارداد می‌گذرد، همه شاهد تحولات غزه و نابودی رژیم صهیونسیتی هستیم و مصر هم هیچ نفعی از این قرارداد نبرده است.

وی با اشاره به در پیش رو بودن ایام دهه فجر و سالروز بازگشت امام‌خمینی (ره) به وطن، تصریح کرد: امام خمینی (ره) کانون رهبری و امامت خود را در کشوری بنا نهاد که دارای ریشه و پیشینه عظیمی در دو محور است.

علیدادی ادامه داد: اولین محور ریشه و پیشینه غرور ملی ایران است که امام خمینی (ره) با هنرمندی خود توانست آن را تقویت و بارور کند و آنچنان مردم ایران را متوجه پیشینه خود کرد که نتیجه آن انقلاب شکوهمند اسلامی شد و بخشی از عامل پیروزی همین مسئله است.

وی محور دیگر را ریشه و پیشینه اسلامی دانست و افزود: ایران دارای پیشینه غیرت دینی و کشور قرآن و قبله است و در خانواده مردم ایران قرآن دارای جایگاه مقدسی است؛ مردم نیز به خطابات قرآنی در زندگی جامه عمل می‌پوشانند و به آن عمل می‌کنند.

کد خبر 723129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.