دشمنان ایران به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات هستند

امام جمعه اصفهان گفت: امروز دشمنان ایران به دنبال این هستند که کاهش مشارکت در انتخابات رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، ظهر امروز _جمعه، ششم بهمن_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در اصفهان اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند انسان با تقوا دارای سه علامت اخلاص در عمل، وابسته نبودن به دنیا و غنیمت شمردن فرصت است.

وی افزود: امام صادق (ع) فرمودند که مؤمن باید از راه حلال کسب روزی کند و اخلاق انسانی را رعایت کند و رنگ خدایی به خود بگیرد؛ همچنین تاکید شده است که مؤمن باید سیره نیکو داشته باشد، به منظور اینکه مؤمن نباید کینه‌ورزی کند و از مال خود به نیازمندان ببخشد، زیرا انفاق در توان یکی از آموزه‌های اسلام است و نسبت به تمام حسنات ثواب بیشتری نزد خداوند دارد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: صفت دیگر مؤمن ضرر نزدن به مردم است و همواره باید با در نظر گرفتن خدا از انجام عمل گناه دوری کند و سعی بر سود رساندن به مؤمنان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند کمترین وظیفه مؤمن نسبت به خداوند متعال این است که برای معصیت از نعمت خداوند کمک نگیرید، امیدوارم خداوند توفیق عنایت فرماید که اهل تقوا باشیم.

طباطبایی‌نژاد افزود: افتخار ما این است که شیعه حضرت علی (ع) هستیم و لازم است وظیفه خود را انجام دهیم، شیعه کسی است که همراه حضرت علی (ع) باشد و مسیر ایشان را طی کند، امیرالمؤمنین (ع) شخصیتی است که حتی دشمنان نیز از فضائل ایشان تعریف می‌کردند، امیدواریم خداوند ما را از شیعیان خالص حضرت علی قرار دهد.

امام‌جمعه اصفهان ادامه داد: دشمنان تمام سعی خود را برای کاهش مشارکت در انتخابات به‌کار گرفته‌اند و به دنبال یاس و ناامیدی هستند، حرف‌های نا مربوط نباید موجب کاهش مشارکت شود، امروز دشمنان ایران به دنبال این هستند که کاهش مشارکت در انتخابات رقم بخورد.

وی تصریح کرد: قدرت یک حکومت به پشتوانه مردمی است، بنابراین عدم مشارکت حتی به بهانه تنبلی اشتباهی بزرگ است، اگر کسی در انتخابات شرکت نکند التزام عملی به اسلام ندارد، بنابراین زمانی که تمامی بزرگان دعوت به مشارکت در انتخابات می‌کنند نباید به چنین افرادی توجه کرد؛ انتخاب نماینده از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است نسبت به انتخاب یک نماینده اصلح، انقلابی و متدین تحقیق لازم را داشته باشیم و امیدواریم شاهد یک انتخابات با شکوه باشیم.

کد خبر 723102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.