ورشو میزبان ایستگاه راه‌آهن بیوفیلیک

ایستگاه اصلی قطار ورشو میزبان مکان جدیدی به نام «خانه نخل» است که معماری بیوفیلیک آن به منظور ایجاد محیطی دلنشین برای مسافران طراحی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، طراحی بیوفیلیک یا طبیعت‌باره به نوعی معماری اشاره دارد که در آن عناصر طبیعی با محیط ساخته‌شده ادغام می‌شود تا روح طبیعت بیشتر در ساختمان احساس شود.

مسئولان راه‌آهن ورشو، ایستگاهی را به نام «خانه نخل» طراحی کرده‌اند که همانطور که از نام آن پیداست، گیاهان گرمسیری به عنوان بخشی از دکوراسیون اصلی داخلی این ایستگاه هستند. این نام اشاره‌ای به کاخ‌های سلطنتی orangeries نیز هست که به گلخانه‌هایی با نور زیاد و فضایی دنج اطلاق می‌شد که در آن‌ها درختان عجیب‌وغریب می‌توانستند در زمستان‌های اروپا رشد کنند.

ورشو میزبان ایستگاه راه‌آهن بیوفیلیک

انتخاب گیاهان در این مکان تصادفی نیست بلکه معماران آنهایی را انتخاب کردند که در برابر نوسانات دما مقاوم هستند و با آب‌هوای منطقه سازگار هستند.

فراهم آوردن احساس دنج و خوشایند همان چیزی است که طراحان این ایستگاه می‌خواستند دوباره خلق کنند. فضای کلی این ایستگاه در ابتدا از دو بخش تشکیل شده بود. یکی فروشگاه هدیه و دیگری محلی برای جلسات وسخنرانی ها. اما مسئولان فضای جدیدی را اضافه کردند که مسافران بدون هیچ هدف خاصی می‌توانند بنشیند و استراحت کند. در واقع این مکان برای آرامش روانی مسافران تدارک دیده شده است تا فارغ از هرگونه استرسی از بودن در ایستگاه لذت ببرند.

ورشو میزبان ایستگاه راه‌آهن بیوفیلیک

زیباسازی ایستگاه‌ها یکی از راهکارهای جذب توریست و البته افزایش سلامت روانی شهروندان است که به‌تازگی طرفداران بسیاری پیدا کرده است و بیوفیلیک هوشمندانه‌ترین روشی است که مسئولان می‌توانند با استفاده از آن هم ردپای کربن را در ایستگاه‌ها کاهش دهند و هم زیبایی محیط را با هزینه‌ای پایین تأمین کنند.

ورشو میزبان ایستگاه راه‌آهن بیوفیلیک

کد خبر 723099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.