اعتکاف فرصتی ویژه برای مؤمنان است

امام جمعه کرمانشاه گفت: کلمه اعتکاف به‌معنای توقف در مکانی برای مدت خاص است و در فقه به‌معنای این است که مؤمن حداقل سه‌روز با حال روزه‌داری و با نیت عبادت خداوند متعال، در مسجد توقف کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حاج حبیب‌الله غفوری شامگاه _پنجشنبه، پنجم بهمن_ با حضور در جمع معتکفین مسجد حاج شهباز خان، ضمن تبریک ولادت باسعادت امیرالمؤمنین (ع) اظهار کرد: کلمه اعتکاف به‌معنای توقف در مکانی برای مدت خاص است و در فقه به‌معنای این است که مؤمن حداقل سه‌روز با حال روزه‌داری و با نیت عبادت خداوند متعال، در مسجد توقف کند.

وی با بیان اینکه مؤمن نباید فرصت استثنایی اعتکاف و عبادت در ماه رجب را از دست بدهد، افزود: لحظه‌لحظه حضور معتکف در مسجد عبادت است و بر همین اساس اعتکاف در اسلام دارای جایگاهی ویژه است؛ خواص مؤمنین به‌طور ویژه اعتکاف را قدر می‌نهند، زیرا اعتکاف در خانه خداست و در آن مؤمن از مشغله‌های دنیا رها شده و صرفاً به خداوند توجه می‌کند؛ مؤمن از فرصت پربرکت اعتکاف برای تفکر در آیات الهی و نفس خود بهره می‌برد.

اعتکاف فرصتی ویژه برای مؤمنان است

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: همچنین خداوند متعال خواص مؤمنین را به نماز شب سفارش کرده است، زیرا مؤمن در نیمه‌شب از زمان استثنایی و آرامش‌بخش برای عبادت استفاده می‌کند.

کد خبر 723062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.