مداحان برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات همت کنند

امام جمعه قزوین گفت: تشویق مردم به حضور در انتخابات حائز اهمیت است و باید مداحان برای زمینه‌سازی تحقق مشارکت حداکثری همت کنند، این امری ضروری و مطالبه جدی رهبر حکیم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی عصر امروز _پنج‌شنبه، پنجم بهمن‌_ در دیدار مداحان و شعرای اهل بیت (ع) که در مدرسه-مسجد شیخ‌الاسلام صورت گرفت، اظهار کرد: محتوای ارزشمندی که در مداحی‌ها و اشعار مشاهده می‌کنیم، هر سال کیفیت بیشتری پیدا کرده و عمیق‌تر و جدی‌تر می‌شود.

وی افزود: ممکن است هر شاعر، نویسنده، مداح، خطیب و سخنرانی بخواهد حرف خودش را برای مردم بگوید و ذوقیات خودش را بیان کند و از همین‌رو باید توجه کنیم آنچه از خودمان بگوییم، ریشه‌دار نمی‌شود و ماندگاری پیدا نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه قدرت نرم جامعه به دست شعرا و مداحان است، گفت: اگر در جامعه محافل و مجالس مختلف را رصد کنیم، متوجه می‌شویم که یکی از تأثیرگذارترین محافل و مجالس از نظر فراوانی جمعیت و مخاطب مجالس اهل بیت (ع) است.

عابدینی خطاب به مداحان حاضر در این دیدار بیان کرد: شما اثرگذارترین افراد و مخاطبان شما نیز اثرپذیرترین قشر در جامعه هستند و کلام شما با اشک مردم و تأثیرپذیری عجیب قلبی از سوی مخاطبان همراه است، این نعمتی است که خدا به شما عنایت کرده و جای شکر دارد.

وی نمایش فرهنگ علوی و فاطمی را از رسالت‌های مداحان و شاعران آئینی برشمرد و ادامه داد: از طرفی باید باید فرهنگ قتل، غارت و جنایت را به مردم دنیا نشان دهیم، امروز می‌بینیم در پاریس، نیویورک، لندن، واشنگتن و کشورهای مختلف دنیا جمعیت‌های چند صدهزار نفری با جدیت تمام از عدالت و مخالفت با ظلم سخن می‌گویند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با یادآوری اینکه رهبر حکیم انقلاب بار جهاد تبیین را بر دوش مداحان گذاشته‌اند، عنوان کرد: اکنون خیلی واضح، علنی، روشن و با بی‌حیایی تمام در سازمان ملل و مجامع بین‌المللی از جنایت صهیونیست‌ها در غزه حمایت می‌کنند و مداحان و شعرای ما باید در مقابل این بی‌حیایی بایستند.

عابدینی آینده جهان را آینده فرهنگ علوی و فاطمی دانست و اضافه کرد: اگر بخواهیم خوبی‌ها و هنر رسول خدا (ص) را نشان بدهیم، باید بگوییم امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) عصاره همه انبیا (ع) هستند، در مقابل امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) هم مشرکان، ملحدان، کفار و ناپاکان قرار دارند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مشرکان برای به دست آوردن منافع خود مردم را در یمن، غزه، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین قتل عام می‌کنند.

عابدینی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس و اهمیت تشویق مردم به حضور در انتخابات ادامه داد: مردم خودشان با تعقل تصمیم می‌گیرند که چه کسی را انتخاب کنند و بنابراین باید مداحان برای زمینه‌سازی تحقق مشارکت حداکثری همت کنند و این امری ضروری و مطالبه جدی رهبر حکیم انقلاب است.

وی تصریح کرد: وظیفه داریم در محافل مختلف مردم را پای صندوق‌های انتخابات بیاوریم، امروز نگاه تمام دنیا به انتخابات کشور ما است.

کد خبر 723033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.