افزایش بودجه  ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان متناسب با شرایط تورم/ تخصیص ۷۰ درصد بودجه برای عمران شهر

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در مقطعی هستیم که طبق تقویم قانونی، شهرداری یکم بهمن لایحه بودجه را تقدیم شورا کرد و به مرحله فرایند رسیدگی به بودجه توسط شورا رسید.

وی افزود: علاوه بر تصویب بهای عوارض و خدمات سال آینده در شورای اسلامی شهر تا پانزدهم بهمن و انتشار عمومی آن، بودجه ۱۴۰۳ شهرداری نیز باید تا پایان بهمن بررسی شود و مصوبه شورا را دریافت کرده باشد تا از ابتدای فروردین سال آینده در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در دوره پرکاری برای کمیسیون‌های تخصصی، تلفیق و جلسه علنی قرار داریم و این محافل، محل طرح مباحث مربوط به ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای بودجه است.

نورصالحی تاکید کرد: بودجه پیشنهادی برای شهرداری و مؤسسات وابسته بدون ارقام تکراری برای سال آینده ۳۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که افزایش آن به دلیل تورم قابل توجه است، چراکه تمام هزینه‌های جاری و عمرانی رشد داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از مشخصات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان، نسبت ۳۰ درصدی هزینه‌های جاری در مقابل ۷۰ درصد هزینه‌های عمرانی است، اضافه کرد: پروژه‌های مهمی همچون مترو، رینگ چهارم، مرکز همایش‌های بین‌المللی، تأمین اتوبوس، پروژه‌های متعدد محله‌محور، بهبود و ساماندهی معابر، فضای سبز و خدمات شهری و مجموعه اقداماتی که موجب ایجاد شهری سرسبز و دارای رفت و آمد روان می‌شود، در این لایحه پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: ابتدا شورا بودجه پیشنهادی را بر اساس آنچه که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده است همچون درآمدهای محقق شده و با توجه به روند تحقق بودجه، میزان رشد آن و تورم طی روند پنج سال اخیر مقایسه می‌کند تا در حد امکان این برآوردها کارشناسی و دقیق باشد.

نورصالحی اضافه کرد: طی هفته‌های جاری و آینده جلسات مستمر حدود ۱۲ ساعته با موضوع بودجه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و مدیران شهری نیز حاضر هستند تا ارزیابی‌ها و استدلال‌های خود را مطرح کنند و پس از آن در شورای اسلامی شهر نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد تا بتوانیم در مقطع زمانی قانونی آن را مصوب کنیم.

کد خبر 723015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.