روستاهای آذربایجان‌شرقی همچنان در محاصره برف

بارش سنگین برف و کولاک در آذربایجان‌شرقی از بامداد چهارشنبه موجب مسدود شدن راه بسیاری از روستاهای این استان شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، بارش برف و کولاک از بامداد _چهارشنبه چهارم بهمن_ موجب مسدود شدن بسیاری از محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی شده است و تا صبح امروز _پنجشنبه پنجم بهمن_ ادامه دارد.

هواشناسی استان اعلام کرده است بارش پراکنده برف در برخی نقاط استان ادامه دارد و از فردا جمعه سامانه جدید بارشی استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با اعلام اینکه برف سنگین و کولاک روز گذشته موجب بسته شدن راه بسیاری از روستاهای استان شده است، گفت: نیروهای راهداری در حال بازگشایی مسیرها هستند.

غلامرضا رسول زاده در ادامه افزود: در صورت عادی شدن شرایط و فروکش کردن کولاک انتظار داریم تا فردا راه بیشتر روستاها بازگشایی شود.

وی با اشاره به شرایط نامناسب محورهای اهر در شب گذشته، گفت: راه بیشتر محورهای اصلی و فرعی باز شده است.

راه ۳۰ روستای چاراویماق مسدود است

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای «چاراویماق» بیان کرد: بارش برف و در برخی از مواقع کولاک، راه ۳۰ روستا از ۲۲۰ روستای شهرستان از جمله «گوی‌داش»، «آلاکین» و «آی دوغموش» را بست.

مختار علیشاهی در ادامه افزود: ۲۵ نفر از راهداران شهرستان در قالب هفت گروه مختلف و با ۱۷ دستگاه ماشین‌آلات دولتی در حال بازگشایی این مسیرها هستند و ۱۵ دستگاه تراکتور و بولدوزر استیجاری نیز به کمک آنان آمده‌اند.

به گفته وی ۲۴ دی‌ماه نیز بر اثر بارش سنگین برف، راه ۲۲۰ روستای شهرستان بسته شده بود که با تلاش راهداران در حداقل زمان ممکن بازگشایی شد.

۲۰ درصد راه‌های روستایی هشترود بسته شد

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هشترود با بیان اینکه این شهرستان دارای هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی بوده و حدود ۷۰۰ کیلومتر آن روستایی است، گفت: در پی بارش برف و کولاک روز گذشته، حدود ۲۰ درصد از راه‌های روستایی شهرستان بسته شد.

وحید آخوندزاده افزود: تلاش راهداران شهرستان برای برف‌روبی این مسیرها از حوالی ساعت هشت آغاز شد و در صورتی که کولاک مانع نشود، تمام راه‌های روستایی تا پایان روز جاری بازگشایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه راه‌های اصلی و فرعی شهرستان باز است، اضافه کرد: ۶ دستگاه نمک‌پاش دستی و اتوماتیک، ۶ دستگاه سنگین راهداری شامل لودر، گریدر و بولدوزر و ۱۲ دستگاه تراکتور و لودر استیجاری در این شهرستان به‌کارگیری شده تا تردد روستاییان و مسافران تسهیل شود.

به گفته وی در کل شهرستان ۱۴ گروه از راهداران متشکل از ۳۸ نفر مشغول فعالیت هستند و راهدارخانه‌های این شهرستان هم برای پذیرش احتمالی مسافران آماده است.

راه ۲۰ روستای مراغه بسته شد

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مراغه بیان کرد: در پی بارش‌های روز گذشته و بامداد امروز، راه ۲۰ روستا در بخش سراجوی این شهرستان بسته شد.

«نادر شریفی» با اشاره به آغاز عملیات بازگشایی این مسیرها، افزود: اکنون ۲۱ راهدار در قالب پنج گروه مختلف و با ۹ دستگاه سنگین و نیمه‌سنگین در حال برف روبی و بازگشایی این مسیرها هستند.

به گفته وی تمام راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان باز است اما با توجه به تداوم بارش در برخی از نقاط شهرستان، رانندگان باید زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.

راه اهر - ورزقان همچنان مسدود است

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: محور اهر - ورزقان که از شامگاه گذشته به علت بارش سنگین برف و کولاک مسدود شده بود، به جهت دید افقی کم و لغزندگی همچنان مسدود است و امکان تردد وجود ندارد.

سرهنگ حبیب آبراهه در ادامه افزود: محور جایگزین این مسیر محور اهر - خواجه است و رانندگان می‌توانند از این مسیر استفاده کنند.

وی در عین حال خواستار پرهیز از سفرهای غیر ضرور شد و افزود: در بزرگراه تبریز - اهر، ورزقان - خاروانا، آذرشهر - مراغه هم تردد بدون زنجیر چرخ ممکن نیست.

کد خبر 722971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.