۲۲۰۰ نفر در تیران و کرون معتکف شدند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تیران و کرون گفت: ۲۲۰۰ نفر از صبح امروز در ایام البیض ماه رجب در ۲۳ مسجد این شهرستان معتکف شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام اصغر ادریسی امروز_ چهار شنبه چهار بهمن_ با حضور در محل اعتکاف دانش آموزی شهرستان تیران و کرون در محل مسجد سید تیران اظهار کرد: تعداد معتکفین امسال این شهرستان در مقایسه با سال گذشته افزایش بیش از ۲ برابری داشته است.

وی با بیان اینکه ۲۲۰۰ نفر در این منطقه معتکف شده‌اند، افزود: ۵۰۰ نفر آنها دانش آموزان دختر و پسر هستند که به صورت مجزا برنامه دارند که البته در روستاها در کنار سایر معتکفین هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تیران و کرون ادامه داد: ۲۳ مسجد در شهرها و روستاها این شهرستان اعتکاف در حال برگزاری بوده که سه باب از آن دانش آموزی است.

وی با اشاره به روند افزایش جمعیت معتکفین گفت: برنامه‌ریزی‌های منسجم، اطلاع رسانی به موقع و سرمایه گذاری برای نوجوانان به صورت اختصاصی بر شمار این آمار افزوده که مخاطبین برنامه‌های عمومی نیز افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام ادریسی تنوع برنامه در مساجد برای اعتکاف را باعث جذابیت و مقبولیت آن نزد معتکفین اعلام کرد و اذعان داشت: علاوه بر قرائت دعا، ادعیه، نماز و مناجات، خدمات فرهنگی، آموزشی و بصیرتی نیز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: عموم مردم می‌توانند از برنامه‌های عمومی اعتکاف در مساجد محل خود استفاده کنند که از جمله آن اعمال و ادعیه ام داود در بعد از ظهر روز شنبه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تیران و کرون یادآور شد: همکاری جمعی و فعالیت ستاد با تمرکز بر گروه سنی نوجوانان توانسته طی سال‌های اخیر موضوع اعتکاف را در شهرها و روستاها فراگیر کند.

وی کمک و حمایت‌های خیرین در تأمین نیازهای این مراسم مذهبی را مهم خواند و گفت: بخش عمده‌ای از هزینه‌های فرهنگی و تعذیه معتکفین در افطار و سحری توسط خیرین تأمین می‌شود.

ادریسی به برگزاری مراسم‌های اعیاد ماه رجب و شعبان اشاره و اضافه کرد: هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های فرهنگی در شهرستان برای این مناسبت‌ها پیشگام شده‌اند و گروه‌های مردمی و صنفی نیز سهم خود را ایفا می‌کنند.

وی برگزاری جشن‌های محله‌ای، خانواده و گروه‌های شغلی را از جمله اقدامات و برنامه‌های این مناسبت‌ها اعلام کرد.

کد خبر 722959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.