راه‌اندازی سومین ایستگاه پایش هوای کاشان در دهه فجر / پایش ۷۹۹ معدن و صنایع طی ۱۰ ماه

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کاشان از راه‌اندازی سومین ایستگاه پیشرفته سنجش آلودگی هوا در این شهر همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره محیط زیست استان اصفهان، اللهیار دولتخواه با اشاره به راه‌اندازی سومین ایستگاه پایش هوای کاشان، اظهار کرد: برای نصب این دستگاه جانمایی‌هایی همچون مخابرات و ورزشگاه شهید ناصر فکری کاشان اجرایی شده که در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سومین ایستگاه پایش هوای کاشان، میزان گازها و ریزگردها را به صورت برخط ارائه می‌کند، افزود: این دستگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از سوی سازمان محیط‌زیست کشور خریداری و به اداره محیط‌زیست شهرستان کاشان تحویل داده است.

رئیس اداره محیط‌زیست کاشان گفت: خریداری، حفظ، نگهداری و رصد داده‌های استخراج شده سومین ایستگاه پیشرفته سنجش آلودگی هوا برعهده سازمان محیط‌زیست است.

وی درباره نیاز اداره محیط‌زیست شهرستان کاشان به هفت دستگاه سنجش آلودگی هوا، اظهار کرد: در حال حاضر، سه دستگاه سنجش آلودگی هوا در کاشان فعال است.

پایش ۷۲۵ واحد صنعتی و ۷۴ معدن در سال جاری

دولتخواه با اشاره به پایش ۷۴ معدن در ۱۰ ماهه امسال، افزود: طی این مدت تعداد ۷۲۵ مورد پایش واحدهای صنعتی شهرستان کاشان انجام شده است.‌

وی ادامه داد: با صدور ۱۶۱ اخطاریه زیست محیطی برای صنایع آلاینده، ۳۴ پرونده برای متخلفان تشکیل و هفت واحد پلمب شده است.

رئیس اداره محیط‌زیست کاشان خاطر نشان کرد: پس از گزارش بازرسان محیط‌زیست یک معدن نیز به دستور مرجع قضائی تعطیل شد.

کد خبر 722943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.