امیدوارم در ۲ وزن به مدال المپیک دست پیدا کنیم

ملی‌پوش اسبق کشتی آزاد گفت: اگر در المپیک دو مدال بگیریم قابلیت‌های کشتی‌مان را به ظهور رسانده‌ایم. امیدوارم در دو وزن ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به کسب مدال المپیک دست پیدا کنیم.

بهروز یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با عملکرد تیم ملی کشتی‌آزاد در رقابت‌های بین‌المللی کشتی‌آزاد جام اوپن زاگرب و نخستین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۴ اظهار کرد: مسابقات از کیفیت مطلوبی برخوردار بود. قهرمان‌هایی با تعداد محدود در این مسابقات شرکت کرده بودند.

وی افزود: آمادگی کشتی‌گیران ایرانی در حد برگزاری مسابقات المپیک نبود که این موضوعی منطقی است. این مسابقات برای نفرات منتخبی که از چرخه انتخابی بیرون بودند و قهرمان‌های کشور که در وزن‌های خاص مانند ۶۵، ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ حکم انتخابی المپیک را داشت.

یاری ادامه داد: اگر در المپیک دو مدال بگیریم قابلیت‌های کشتی‌مان را به ظهور رسانده‌ایم. امیدوارم در دو وزن ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به کسب مدال المپیک دست پیدا کنیم.

ملی‌پوش اسبق کشتی آزاد خاطرنشان کرد: همه دوبنده‌پوشان در حد توان خود ظاهر شدند. از امیررضا معصومی انتظار عملکرد بهتری مقابل امیرحسن زارع می‌رفت، اما شکست پنج بر صفر را تجربه کرد.

به گزارش ایمنا، رقابت‌های بین‌المللی کشتی‌آزاد جام اوپن زاگرب و نخستین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۴ روزهای ۲۰ و ۲۱ دی‌ماه در کشور کرواسی برگزار شد. در این مسابقات از تیم ایران «محمد نخودی» در وزن ۷۹ کیلوگرم، «امیرعلی آذرپیرا» در وزن ۹۷ کیلوگرم، «امیرحسین زارع» در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند.

در ادامه «رحمان عموزاد» در وزن ۶۵ کیلوگرم، «حسین ابوذری» در وزن ۷۴ کیلوگرم، «امیررضا معصومی» در وزن ۱۲۵ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند. «عباس ابراهیم‌زاده» در وزن ۶۵ کیلوگرم و «کامران قاسم‌پور» در وزن ۹۷ کیلوگرم مدال برنز کسب کردند.

آمریکا که در هر ۱۰ وزن نماینده داشت، با ۱۵۹ امتیاز به‌عنوان قهرمانی رسید؛ تیم ایران در این مسابقات با شرکت در ۶ وزن، ۱۱۵ امتیاز کسب و به نایب قهرمانی این مسابقات رسید نیز و گرجستان با ۱۱۰ امتیاز سوم شد.

کد خبر 722918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.