صدور انقلاب اسلامی صدور تفکر استقامت است

امام جمعه کرمانشاه گفت: پیامبر گرامی اسلام تنها با صحبت و بیان حقایق مسیر را برای تاسیس اسلام فراهم کرد. با شروع حرکت تبیینی، دشمنان برخورد سخت فیزیکی با صاحبان این فکر را در پیش گرفتند تا جایی که سران قریش تصمیم ترور شبانه پیامبر (ص) را اتخاذ کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حاج حبیب‌الله غفوری شامگاه _چهارشنبه چهارم بهمن_ با حضور در اجتماع فرزندان شهدا که در آمفی‌تئاتر بیمارستان امام رضا (علیه‌السلام) برگزار شد، ضمن توصیف شرایط جامعه در آغاز گسترش دین اسلام، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فقط با صحبت و بیان حقایق مسیر را برای تأسیس اسلام فراهم کرد. با شروع حرکت تبیینی، دشمنان برخورد سخت فیزیکی با صاحبان این فکر را در پیش گرفتند تا جایی که سران قریش تصمیم به ترور شبانه پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) را اتخاذ کردند.

وی تبیین را اساس تحول مبارک انقلاب اسلامی دانست و افزود: انقلاب اسلامی هم بر اساس سنت اسلام کارش با تبیین آغاز شد. امام (رحمة الله علیه) در ابتدا ارتش و سپاهی نداشت و کارش فقط با زبان بود. او ظلم و ستمی که تحت عناوین مختلف بر مردم وارد می‌آمد را زیر سوال برد و به مردم و علما اعلام کرد که به داد اسلام برسید چراکه اسلام از دست رفت.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: حرکت امام خمینی (ره) حرکتی تبیینی بود و به‌هیچ‌عنوان برخورد فیزیکی نداشت، اما در مقابل رژیم ستم‌شاهی، امام خمینی را به زندان انداخت و مورد شکنجه و تبعید قرارداد. انقلاب اسلامی در اثر همین تبیین به پیروزی رسید و سپس بُعد جهانی پیدا کرد.

غفوری با بیان اینکه نتیجه حرکت تبیینی با هدایت امامین انقلاب این شد که جمعیت قابل‌توجهی در دنیا بیدار شوند و جبهه مقاومت شکل بگیرد، تصریح کرد: صدور انقلاب، صدور تفکر آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه، اعتمادبه‌نفس، ایستادن روی پای خود و استقامت‌کردن در مقابل هجمه استکبار است. به‌همین خاطر امروز می‌بینیم کودک فلسطینی که زیر بمباران خانواده‌اش را از دست داده، مثل شیر رجز می‌خواند و این تفکر انقلاب اسلامی است.

وی با مروری‌بر اهمیت خلوص نیت در پیشبرد و موفقیت در امور، تصریح کرد: اعتقاد خالصی که شهدا داشتند، آن‌ها را در راه اسلام، قرآن، دفاع از کشور و غیرت ملی نگه داشت تا به شهادت رسیدند. از آن‌جا که استکبار حریف این تفکر نمی‌شود، به این نتیجه رسیده است که باید فکر و عقیده نسل جوان را فاسد کند؛ بنابراین امروز استکبار، تمام‌عیار و با صرف هزینه‌های بسیار زیاد، وارد جنگ تبیین، شناختی و ادراکی شده است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به وظیفه خطیر آگاه‌سازی، عنوان کرد: امروز وظیفه ما روشنگری و تبیین است و بر یک‌یک ما واجب شده است که در عرصه جهاد مقدس تبیین شرکت کنیم. بی‌شک حوزه و دانشگاه دو مخاطب اصلی فرمان جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) هستند.

کد خبر 722915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.