هرس غیر اصولی بلای جان درختان یزد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد از هرس غیر اصولی و بدون مجوز درختان توسط بعضی از شهروندان و در نتیجه آسیب‌رسانی به درختان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، محمد حسن منصوری زاده اظهار کرد: هرس درختان به منظور جوان‌سازی، حذف شاخه‌های آلوده و فرم‌دهی مناسب صورت می‌پذیرد و اجرای این کار نیاز به اصول تخصصی و علمی دارد.

وی با تاکید بر اینکه هرس غیراصولی درختان می‌تواند خسارت زیادی به آنها وارد کند، افزود: به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب به درختان لازم است این کار با نظارت متخصصین فضای سبز انجام شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد با اشاره به خبر منتشر شده فضای مجازی در خصوص هرس نامتعارف درختان محوطه کانون در خیابان آیت‌الله کاشانی، گفت: این اتفاق توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری انجام نشده و برخی شهروندان درختان را به این‌گونه و بدون اطلاع شهرداری هرس کرده‌اند.

منصوری‌زاده بیان کرد: متأسفانه بعضاً شاهد هرس و سر برداری غیر اصولی درختان به منزله نمایان ساختن نمای ساختمان، تابلو مغازه‌ها و … توسط شهروندان بوده‌ایم که این نوع هرس غیراصولی عواقب جدی برای درختان و محیط زیست به دنبال دارد.

وی با تاکید مجدد بر اینکه انجام هرس درختان صرفاً باید توسط متخصصین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری انجام شود، گفت: هرس بدون مجوز درخت که در اکثر مواقع کاملاً غیراصولی انجام می‌شود، تخلف محسوب و موجب پیگرد قانونی می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد خاطرنشان کرد: درختان محوطه کانون زبان که تصویر آن منتشر شده، شامل درختان سنجد تلخ و اقاقیا بوده که به صورت نامتعارف و بدون هماهنگی و نظارت سازمان سر برداری شده و بدین منظور جهت بررسی و اعمال قانون به واحد بازرسی ارجاع شده است.

منصوری زاده با تاکید بر اینکه همه نسبت به حفاظت از درختان و جلوگیری از خسارت زدن به آنها به هر شیوه‌ای مسئولیت داریم، عنوان کرد: از شهروندان تقاضا نمود برای درخواست هرگونه هرس باشماره ۱۳۷ (شهربین) تماس حاصل نماید.

کد خبر 722910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.