آخرین وضعیت راه‌های گیلان/ ارتفاع برف در محور اسالم - خلخال به ۷۵ سانتی‌متر رسید

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان گفت: بارش برف شدید در محور اسالم - خلخال در حال باریدن و ارتفاع برف در این محور به ۷۵ سانتیمتر رسیده است.

غلامعلی نیک‌فهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، در تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: هم‌اکنون بارش شدید برف در محور مواصلاتی پونل - خلخال ۵۵ سانتیمتر، اسالم - خلخال ۷۵ سانتیمتر، سیاهکل - دیلمان ۲۰ سانتیمتر، آسیابر - بره سر ۶۰ سانتیمتر، رودسر - لات محله ۵۰ سانتیمتر اشکورات - شویل ۵۰ سانتیمتر، زیاز - شوک ۳۰ سانتیمتر و فومن - ماسوله ۴۰ سانتیمتر است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون برف خفیف در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های رشت، فومن، رضوانشهر و سیاهکل در حال باریدن است، افزود: حداکثر ارتفاع برف در محورهای بهارستان - آق‌چای ۲۵ سانتیمتر، توتکابن - حشمت آباد ۳۰ سانتیمتر، بره سر - قوشه لانه- کلیشم ۵۰ سانتیمتر، جیرنده - ویه ۱۰ سانتیمتر، بلوردکان - خصیب دشت ۴۵ سانتیمتر، شوک - ملکوت ۳۰ سانتیمتر و شفت - امامزاده اسحاق و امامزاده ابراهیم ۲۰ سانتیمتر است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه بارش برف در محور ماسال - گیلوان متوفف شده و حداکثر ارتفاع برف در این محور ۵۰ سانتیمتر است، خاطرنشان کرد: زندانه در محور پونل-خلخال به دلیل احتمال ریزش بهمن و نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

نیک فهم در خصوص آخرین وضعیت محورهای مرزی استان گیلان تاکید کرد: بارش خفیف برف و احتمال یخبندان در گردنه حیران در محور آستارا-اردبیل، بارش خفیف برف و کولاک در گردنه الماس در محور اسالم-خلخال ۷۵ سانتیمتر و بارش خفیف برف، مه گرفتگی و احتمال یخبندان در گردنه کوهین در محور رشت- قزوین گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بارش باران و ترافیک در سایر محورهای مواصلاتی استان گیلان در جریان است، خاطرنشان کرد: با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و بارش برف و باران از عصر دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در گیلان، ۵۴۲ راهدار، سر اکیپ و راننده با ۳۹۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین با استقرار در ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار استان در حالت آماده‌باش هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان تصریح کرد: به شهروندان و مسافران توصیه می‌کنیم برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

وی گفت: شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات هموطنان در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی کلیه محورهای مواصلاتی گیلان و محورهای ارتباطی استان‌های همجوار می‌باشد.

کد خبر 722901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.