پخت نان با آرد کامل در نانوایی شهرکرد آغاز شد

رئیس گروه تغذیه مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: برای اولین بار در استان، پخت نان با آرد کامل و حاوی سبوس در نانوایی شهرکرد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری، عنایت کلیج در حاشیه افتتاح یک واحد نانوایی پخت نان با آرد کامل، با بیان اینکه برای اولین بار در استان، پخت نان با آرد کامل و حاوی سبوس در نانوایی شهرکرد آغاز شد، اظهار کرد: بهبود عملکرد سیستم گوارش، کاهش وزن و تناسب اندام، کنترل قندخون، پیشگیری از مشکلات قلب و عروق، کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های دستگاه تنفسی و تقویت سیستم ایمنی از فواید مصرف نان کامل است.

وی افزود: گندم کامل از سه قسمت جوانه پوسته و مغز که در سبوس گیری پوست گندم شامل ۲۰ درصد مغز گندم جدا و از چرخه غذایی خارج می‌شود.

کلیج اضافه کرد: با ارزش ترین قسمت گندم، پوسته و سبوس است که حاوی مواد مغذی همچون منیزیم، پتاسیم، فسفر، ویتامین‌های گروه ب و همچنین فیبر می‌باشد.

وی افزود: آرد کامل و حاوی سبوس رنگ تیره‌تری نسبت به آرد سفید دارد و با طعم و بوی بهتر، بدون هیچ افزودنی دارای ارزش غذایی بالا و مواد مغذی است.

رئیس گروه تغذیه مرکز بهداشت استان با اشاره به اجرای این طرح در جهت سلامتی مردم عنوان کرد: هم اکنون پخت نان کامل با ورود بخش خصوصی و با آرد غیر یارانه‌ای در شهرکرد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح در قیمت نان تغییر ایجاد نکرده است و در صورت استقبال در سایر شهرستان‌ها نیز اجرا خواهد شد.

کد خبر 722871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.