کرمانشاه میزبان اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فجر خواهد بود

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه میزبان یازدهمین اکران فیلم های جشنواره بین‌المللی فجر از پانزدهم تا بیست‌ودوم بهمن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پوریا جلالی، امروز _چهارشنبه، چهارم بهمن_ در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های فرهنگی هنری دهه مبارک فجر پرداخت و اظهار کرد: کرمانشاه میزبان یازدهمین اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فجر از پانزدهم تا بیست‌ودوم بهمن است.

وی افزود: اکران فیلم‌های جشنواره در محل دو سینمای فرهنگ و آزادی خواهد بود و قطعاً رونق خوبی را برای این دو سینما به همراه خواهد داشت.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: از دیگر برنامه‌های مناسبتی می‌توان به جشنواره موسیقی اشاره کرد که از بیست‌وپنجم تا بیست‌وهشتم بهمن در کرمانشاه با حضور گروه‌های موسیقی استان کرمانشاه و استان‌های همجوار برگزار می‌شود و همچنین جشنواره سرود استانی، جشنواره هنرهای تجسمی و جشنواره شعر با حضور شاعران برجسته‌ای مانند فیض و کاکایی به مناسبت ایام دهه فجر در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

جلالی تصریح کرد: برگزاری جنگ‌های شادی در ایام دهه فجر با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه در دستور کار مشترک قرار دارد و رویدادهای خیابانی در ایام دهه فجر نیز خواهیم داشت از جمله برپایی نمایشگاه‌های عکس و کاریکاتور در سطح معابر و خیابان‌های اصلی شهر و در این ایام خلق اثر زنده در حوزه نقاشی و کاریکاتور نیز از دیگر برنامه‌های متنوع خواهد بود.

جلالی گفت: در دو مناسبت دهه فجر و ماه مبارک رمضان، قرائت‌های خیابانی هم در آستانه اذان مغرب در سطح معابر و خیابان‌های شهر خواهیم داشت و در ایام دهه فجر در سطح معابر شهر، سرود و تواشیح اجرا می‌شود، از جمله اجرای خیابانی ارکستر فیلارمونیک و برای اولین بار ارکستر صدنفره با موضوعات ملی، انقلابی و دفاع مقدس در خیابان‌های شهر به هنرنمایی خواهند پرداخت.

وی گفت: این برنامه‌های هنری محدود به ایام دهه فجر نخواهد بود و برنامه‌ریزی شده است که شهروندان کرمانشاهی هر هفته شاهد اجرای رخدادهای فرهنگی و هنری در سطح خیابان‌های شهر باشند.

افتتاح ۲ مجتمع فرهنگی و هنری با حضور وزیر ارشاد

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در ایام دهه فجر دو افتتاح مهم مجتمع فرهنگی هنری دانش و بیستون در سطح شهر کرمانشاه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم داشت و مجتمع دانش و بیستون به ترتیب با مساحت ۲۰۰۰ و ۲۵۰۰ مترمربع بستر مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری فراهم خواهند کرد.

وی ادامه داد: در کنار این دو مجتمع، چندین پلاتو هم در ایام دهه فجر در کرمانشاه به بهره‌برداری خواهد رسید و بازسازی تالار غدیر نیز به اتمام می‌رسد و به عنوان یکی از تالارهای قدیمی و خاطره انگیز در اختیار هنرمندان و دوستداران هنر قرار می‌گیرد؛ با وجود چنین زیرساخت‌هایی کرمانشاه شرایط لازم برای میزبانی رخدادهای بزرگ فرهنگی و هنری را در سطح ملی و بین‌ المللی دارد.

به دنبال «خیابانی کردن» رویدادهای فرهنگی و هنری در کرمانشاه هستیم

جلالی در ادامه به برخی اقدامات انجام شده در مدت سه ماهه دوران مسئولیت خود پرداخت و گفت: رویدادهای فرهنگی و هنری تاکنون تنها در پستوی نگارخانه‌ها و تالارها برگزار شده است و مخاطبین اندکی شاهد زحمات کشیده شده بودند، بنابراین برنامه داریم تا حد امکان این رویدادها را به کف خیابان آورده و در دید عموم قرار دهیم.

وی با اشاره به قهر مردم با رویدادهای فرهنگی و هنری گفت: بیش از دو دهه است که مردم کمتر از این رویدادها استقبال می‌کنند و عمده مخاطبان این رویدادها اقوام و بستگان هنرمندان هستند، بنابراین یکی از اولویت‌های ما آشتی دوباره مردم با برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری است.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که باعث آشتی مردم با برنامه‌های فرهنگی است، خیابانی کردن این رویدادها است که موجب ارتباط هرچه بیشتر و نزدیک تر مردم و هنرمندان می‌شود.

وی گفت: به عنوان مثال اجرای خیابانی رویداد راویان غزه را می‌توان نام برد و بهترین نقاشان از ۱۷ استان کشور به کرمانشاه آمده و در دو محل میدان فردوسی و خیابان نوبهار به اجرای هنرنمایی با موضوع روایت مظلومیت کودکان غزه پرداختند و شاهد ارتباط خوب و مؤثر مردم و هنرمندان بودیم، امیدواریم با تداوم این رویکرد و خیابانی کردن رویدادها بتوانیم شاهد تقویت این ارتباط باشیم.

جلالی افزود: بیش از ۲۹ نمایشگاه طی سه ماهه گذشته در سطح استان برگزار شد که رونق خوبی برای نگارخانه‌های استان به همراه داشت و همچنین طی این مدت جشنواره تجلیل از پیشکسوتان و فعالان عرصه چاپ و همایش علمی و پژوهشی امام رضا (ع) را در استان برگزاری کردیم.

وی افزود: در سه ماه گذشته همچنین کارگاه‌های آموزشی متعددی از جمله کارگاه‌های داستان‌نویسی برگزار شده است.

کرمانشاه میزبان اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فجر خواهد بود

نگارخانه کرمانشاه سال آینده افتتاح می‌شود / پیگیر ساخت تالار مرکزی شهر هستیم

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه در خصوص تقویت زیرساخت‌های فرهنگی، از افتتاح نگارخانه مرکزی کرمانشاه در سال آینده خبر داد و افزود: این نگارخانه به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع می‌تواند محل خوبی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری باشد، علاوه بر این ساخت تالار مرکزی شهر را هم در دست پیگیری داریم و امیدواریم بتوانیم این خواسته به حق مردم کرمانشاه را محقق کنیم.

وی در مورد برخورد با فیک‌نیوزها و جلوگیری از حضور رسانه‌های فاقد مجوز در ادارات و نشست‌های خبری گفت: ارشاد متولی برخورد در این قضیه نیست و در این زمینه ابزار قانونی برخورد ندارد، اما جلسات مشترکی با پلیس فتا و دستگاه قضائی داشته‌ایم و اراده خوبی در آن‌ها برای برخورد در این زمینه وجود دارد.

جلالی در خصوص گلایه برخی اصحاب رسانه در خصوص عدم تأیید ثبت‌نام آن‌ها در خانه مطبوعات استان هم گفت: در این زمینه از اهالی رسانه متقاضی برای ثبت‌نام و عضویت در خانه مطبوعات می‌خواهیم که مدارک خود را آماده کرده تا طی جلسه مشترکی با اعضای خانه مطبوعات و کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه عضویت آن‌ها فراهم شود.

وی افزود: اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات قول همکاری داده‌اند و اگر مدارک اهالی رسانه مشکل قانونی نداشته باشد، امکان عضویت آن‌ها در خانه مطبوعات فراهم می‌شود.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان به برگزاری انتخابات خانه مطبوعات طی روزهای آتی هم اشاره کرد و گفت: در خصوص انتخابات خانه مطبوعات همه چیز طبق جدول زمان‌بندی در حال انجام است.

کد خبر 722806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.