سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های کشاورزی و دامپروری در کردستان رونق می‌گیرد

استاندار کردستان گفت: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته در حوزه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی، در آینده هلدینگ‌های کشاورزی و دامپروری در استان کردستان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _چهارشنبه چهارم بهمن_ در مراسم تجلیل از فعالان و پیشکسوتان بخش کشاورزی استان کردستان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین بخش اقتصادی استان کردستان بخش کشاورزی است که بهترین مزیت‌ها و استعدادهای استان نیز در زیرمجموعه این بخش قرار دارد.

وی افزود: با گذشت زمان این ظرفیت‌ها بیشتر شده و نقش استان کردستان در تأمین امنیت غذایی کشور نیز پررنگ‌تر می‌شود.

استاندار کردستان ادامه داد: رتبه اول تولید گندم دیم کشور را در سال زارعی گذشته به خود اختصاص دادیم و به صورت کلی ۱۰ درصد گندم کشور در کردستان تولید شد.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که از جنبه‌های مختلف مجوزهای لازم برای تخصیص آب به اراضی کشاورزی و تبدیل اراضی دیم استان به آبی را دنبال کنیم که نمونه آن در سال جاری در اراضی پایاب سد گاران عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه کردستان در حوزه دام و طیور یکی از استان‌های مولد کشور است، گفت: در حوزه دام سبک و سنگین طرحی را با مجموعه بنیاد تعاون بسیج برای افزایش تولید در این بخش در دستور کار قرار داریم.

ایجاد اولین واحد ۲۰ هزار راسی دامداری در کردستان

استاندار کردستان اضافه کرد: اولین واحد ۲۰ هزار راسی دامداری نیز با سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در استان کردستان ایجاد می‌شود.

زارعی‌کوشا افزود: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته در حوزه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی نیز هلدینگ‌های کشاورزی و دامپروری زیرمجموعه شستا و بنیاد مستضعفان در آینده در استان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پای هلدینگ‌های ملی به استان کردستان باز شده و سرمایه گذاری‌های خوبی را در آینده در استان شاهد خواهیم بود.

کد خبر 722793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.