تولید ۱.۳ میلیون تُن تخم‌مرغ در کشور/ دامداری روستایی مورد توجه قرار می‌گیرد

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تُن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که امسال تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار تُن صادرات تخم‌مرغ را داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، محمد ابراهیم حسن‌نژاد امروز _چهارشنبه چهارم بهمن_ در مراسم تجلیل از فعالان و پیشکسوتان بخش کشاورزی استان کردستان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تحولات و پیشرفت‌های قابل توجهی در بخش کشاورزی استان کردستان صورت گرفته که نشان‌دهنده تلاش مسئولان و کشاورزان این استان است.

وی با بیان اینکه سرچشمه پنج حوزه آبریز کشور در این استان است، افزود: استان کردستان دارای ریزش‌های جوی بسیار خوبی است که همین باعث شده در زمره استان‌های با بالاترین تولید گندم قرار گیرد.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه این استان رتبه دوم تولید گندم را امسال در کشور به خود اختصاص داد، اضافه کرد: کردستان دارای بیشترین اراضی دیم در کشور است که از آن می‌توان به عنوان یک فرصت یاد کرد.

حسن‌زاد تصریح کرد: قدمت استفاده از مکانیزاسیون در کردستان بسیار بالاست که این نشان می‌دهد کردستانی‌ها در حوزه دیم بسیار پیشرفته هستند.

وی اضافه کرد: کردستان با مراتع بسیار غنی و درجه یک خود، به‌ویژه در حوزه سیروان و سارال استعدادهای بسیار بالایی در تولید گوشت قرمز دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

تولید بیش از ۲.۵ میلیون تُن گوشت سفید در کشور

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید مواد پروتئینی یکی از نیازهای اساسی کشور است، افزود: امروز در بخش طیور بیش از ۲.۵ میلیون تُن گوشت سفید در کشور تولید می‌شود که اولویت ما در این بخش این است که بتوانیم زنخیره‌های تولید را سامان دهیم.

حسن‌نژاد ادامه داد: ما در بازار تولید گوشت سفید همواره دچار نوسان بوده‌ایم که سیاست وزارت جهاد کشاورزی تولید مازاد بر نیاز کشور است تا بتوانیم بخشی را ذخیره‌سازی و بخشی را صادرات کنیم.

وی تصریح کرد: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تُن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که امسال تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار تُن صادرات تخم مرغ را داشته‌ایم.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حوزه تولید گوشت قرمز نیز دچار مشکلاتی هستیم که به دلیل انجام بعضی از اقدامات ناسازگار با توسعه روستایی در گذشته بوده و در نظام دامپروری و گله‌داری روستایی تأثیرگذار بوده است.

حسن‌نژاد افزود: گوسفندداری در سیستم‌های بسته و با تغذیه دستی، مقرون به صرفه نیست و باید به روش گله‌داری روستایی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید به روستاها در تولید گوشت قرمز توجه بیشتری شود که برنامه وزارت جهاد کشاورزی نیز در این بخش، حمایت از بخش دامداری روستایی است که در این زمینه اجرای چندین برنامه را در دستور کار داریم.

کد خبر 722785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.