پرونده «رودخانه‌خواری در رودهن» روی میز مدیریت بحران

مدیرکل مدیریت بحران‏ استان تهران از ورود این مجموعه به وضعیت رودخانه‌خواری در رودهن خبر داد و گفت: با تاکید استاندار تهران ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بستر رودخانه «آه» در «آبعلی» و «تجرک» مورد رصد و پایش قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد یزدی‌مهر امروز _چهارشنبه چهارم بهمن‌_ در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه «آه» واقع در «آبعلی» و «تجرک» اظهار کرد: استاندار تهران بر شناسایی و رصد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌های استان که در سیل‌ها جان و مال مردم را مورد تهدید جدی قرار می‌دهد، تاکید داشت.

وی افزود: به‌منظور برخورد با پدیده مذموم «رودخانه‌خواری» و به دنبال آن برخورد با عوامل دخیل در این معضل، بازدید کارشناسانه‌ای از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه در رودخانه‌هایی مثل رودخانه «آه» که سابقه ایجاد سیل دارند، رعایت حریم و بستر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: طبق گزارش دستگاه‌های نظارتی مبنی بر پیشرفت ساخت بناهای غیرمجاز در حریم و بستر این رودخانه در بازدید روز گذشته این موضوع مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار گرفت و صحت آن تأیید شد.

یزدی‌مهر با تاکید بر نظارت دقیق توسط شهرداری‌ها و مسؤولان مربوطه بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها تاکید کرد: پیشگیری از تصرفات غیرقانونی و به موازات آن مقابله با رودخانه‌خواری عزمی جدی در راستای استمرار نظارت‌ها می‌طلبد.

وی از ورود این اداره کل به رصد و پایش جدی ساخت‌وسازهای غیرمجاز به‌ویژه در حوزه حریم و بستر رودخانه‌های استان خبر داد و گفت: در این خصوص به واسطه اصل مهم و اساسی مدیریت بحران مبنی بر «حفظ جان و مال مردم» هیچ اغماض و تعارفی وجود نخواهد داشت و به‌طور قطع دستگاه‌های متخلف شناسایی به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: در ادامه بازدید و بررسی وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه «آه» نقاط آسیب‌پذیر و پرخطر آبعلی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 722784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.