تعویض بیش از ۴۰۰۰ کنتور مشترکان آب استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۱۹۴ کنتور خراب مشترکان این استان با هدف جلوگیری از هدررفت آب تعویض شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان‌، حشمت‌الله عباسی اظهار کرد: ساماندهی کنتورهای خراب، رفع فرسودگی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز از جمله اهداف کلان شرکت آب و فاضلاب استان برای جلوگیری از هدررفت آب است.

وی افزود: از آنجا که قدمت، نوع و جنس کنتور، شرایط آب و هوایی، نحوه نگهداری و برخی عوامل دیگر از جمله صدمه دیدن کنتور، تأثیر مستقیم بر عمر مفید آن دارد، در هر دوره از قرائت، تعداد جدیدی از کنتورهای مشترکان به فهرست فرسوده‌ها افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: علاوه بر پایان عمر مفید، قرار گرفتن کنتور در شرایط نامساعد و آسیب فیزیکی از جمله عوامل آسیب‌زا به کنتورهای آب است که مشترکان باید از نگهداری کنتورها در چنین وضعیتی اجتناب کنند.

عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به محاسبه آب‌بهای مصرفی بر اساس عملکرد کنتور، در صورت معیوب نبودن کنتورها اطلاعات و آمار دقیق‌تری از آب مصرفی مشترکان دریافت شده و این فرایند کمکی بسیاری برای توزیع آب بر حسب نیاز جامعه هدف است.

وی گفت: مشترکان هم‌استانی می‌توانند با تماس با سامانه ۱۲۲ حوادثی از جمله شکستگی لوله داخل کوچه، خیابان و معابر، ترکیدگی کنتور، نشتی کنتور، خرابی فلکه، شکستگی لوله بین محفظه و کنتور، شکستگی لوله بین کنتور و فلکه، نشتی از شیرخط و شیر آتش‌نشانی، قطع آب، افت فشار موردی و حوادث مربوط به فاضلاب را پیگیری کنند.

کد خبر 722776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.