سالانه ۲۲۰ هزار متر مربع فرش در اصفهان بافته می‌شود / از صادرات عقب افتادیم

رئیس اتاق اصناف استان، اصفهان را یکی از قطب‌های مرکزی و اساسی فرش دانست و گفت: سالانه ۲۲۰ هزار متر مربع فرش در اصفهان بافته می‌شود و تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار نفر از بافندگان بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نمکی‌زاده پیش از ظهر امروز _چهارشنبه چهارم بهمن_ در آئین گشایش «بیست‌وششمین نمایشگاه تخصصی-صادراتی فرش دستباف» هم‌زمان با اختتامیه «دومین جشنواره ملی قالی فاخر» اظهار کرد: حدود ۲۷۰ هزار بافنده در اصفهان شناسایی و برای آن‌ها کارت عضویت از اتحادیه صادر شده است این تعداد نشان می‌دهد باید چه راهکارها و چشم‌اندازی برای آینده این صنف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز از نظر صادرات فرش به دلایل مختلف که همه به آن آگاه هستیم، عقب افتاده‌ایم، افزود: فرش‌های بسیار فاخری در اصفهان و ایران بافته می‌شود و گره به گره فرش تولید می‌کنند که ما از صادرات آن به دلایل مختلف عاجز هستیم.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: بافندگان نباید دغدغه فروش و صادرات فرش را داشته باشند، در گذشته نه‌چندان دور از اصفهان و ایران مقدار زیادتر از کنون صادرات فرش داشتیم که به صادرات نفت طعنه می‌زد، اما امروز در این شرایط نیستیم و از مسئولان کشور می‌خواهیم که در این رابطه فکری کنند.

وی اصفهان را یکی از قطب‌های مرکزی و اساسی فرش دانست و اعلام کرد: سالانه ۲۲۰ هزار متر مربع فرش بافته می‌شود هنرمندانه با علم و هنر و فن خود گره به گره فرش می‌بافند نزدیک به ۱۴ هزار نفر از بافندگان بیمه تأمین اجتماعی شدند با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی تعهد بیمه ۸۰ هزار بافنده را داده بود، اما به دلیل نبود تعهدات، بیش از ۱۴ هزار نفر برای بیمه را نتوانستند جذب کنند.

نمکی‌زاده از آغاز دو افتخار مهم در اصفهان خبر داد و گفت: یکی از این افتخارات برگزاری جشنواره قالی فاخر است که از سراسر ایران هنرمندان بافته‌های خود را برای نمایش و داوری به اصفهان فرستادند که امروز این جشنواره به پایان می‌رسد و امیدواریم بهترین‌ها برای هنرمندان رقم بخورد.

وی دومین اتفاق مهم را آغاز صدور شناسنامه برای فرش‌های ایرانی اعلام کرد و یادآور شد: پس از پیگیری فراوان برای اصالت و هویت بخشی به این هنر صنعت بزرگ برای نخستین بار موضوع صدور شناسنامه برای فرش‌های ایرانی در دستور کار قرار گرفت و دیگر کپی‌سازی و تقلب در صنعت فرش نخواهیم داشت، این اقدام با کمک سازمان صمت و مرکز ملی فرش خلاق صورت گرفت که امیدواریم از این دست اقدامات بیشتر انجام شود.

کد خبر 722769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.