تهیه نقشه پهنه‌بندی خطر حریق شهر اصفهان دستاورد مهم شهرداری اصفهان است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به تهیه نقشه پهنه‌بندی خطر حریق و مدیریت ریسک حریق در بناهای تاریخی این کلان‌شهر گفت: به کمک این دو پروژه تمام نقاط پرخطری که در سطح شهر وجود دارد، شناسایی می‌شود و می‌توان گفت، تهیه این نقشه یکی از بهترین دستاوردهای شهرداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی امروز _چهارشنبه چهارم بهمن_ در نشست شهراندیشی کاربست پروژه پژوهشی با اشاره به تهیه نقشه پهنه‌بندی خطر حریق شهر اصفهان و مدیریت ریسک حریق در بناهای تاریخی این کلان‌شهر اظهار کرد: پس از پیگیری‌های انجام شده، این دو پروژه با همت اداره برنامه‌ریزی شهرداری این کلان‌شهر به سرانجام رسید و در سازمان آتش‌نشانی عملیاتی شد.

وی افزود: این پروژه‌ها در پیش‌بینی و پیشگیری از بروز حوادث حریق در بناهای تاریخی، همچنین مراکز سطح شهر اصفهان می‌تواند، کمک بسیار خوبی برای سازمان آتش‌نشانی باشد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به پهنه‌بندی خطر حریق در این کلان‌شهر تصریح کرد: تمام نقاط پرخطری که در سطح شهر وجود دارد، شناسایی و احصا شده است و می‌توان گفت، تهیه این نقشه یکی از بهترین دستاوردهای شهرداری این کلان‌شهر بوده است و باید به آن افتخار کرد.

مطلبی با اشاره به مدیریت ریسک خطر حریق در بناهای تاریخی و بافتی که در میدان امام وجود دارد، گفت: این پروژه نیز بسیار عظیم و سنگین بود که به همت مهرداد حجازی، عضو هیئت علمی گروه عمران دانشکده مهندسی عمران و حمل‌ونقل دانشگاه اصفهان و تیم خوب آن‌ها به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه این دو پروژه برای اصفهان به یادگار خواهد ماند، ادامه داد: پروژه بازار اصفهان به طول ۸ کیلومتر نیز از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین پروژه‌های دیگری است که در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم به‌زودی به نتیجه مطلوب دست پیدا کند.

به گزارش ایمنا، این نشست با حضور ابراهیم مطلبی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، مهرداد حجازی عضو هیئت علمی گروه عمران دانشکده مهندسی عمران و حمل‌ونقل دانشگاه، مرتضی نصوحی مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری و منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری برگزار و در پایان آن از کتاب مدیریت ریسک حریق در بناهای تاریخی رونمایی شد.

کد خبر 722738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.