پیشنهاد بودجه ۱۵ هزار میلیارد ریالی شهرداری صدرا در سال ۱۴۰۳

شهردار شهر جدید صدرا گفت: بودجه سال ۱۴۰۳ شهر صدرا با رقم ۱۵ هزار میلیارد ریال تدوین و پیشنهاد شده است که این رقم در تاریخ شهرداری صدرا بی‌نظیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی شهرداری صدرا، مجتبی پارسایی امروز_ چهارشنبه چهارم بهمن_ از تعیین بودجه سال ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری صدرا ۶۰۰ میلیارد تومان بود که با تلاش همه همکاران و سیاست گذاری‌های شورای اسلامی صدرا تا پایان سال محقق خواهد شد.

وی افزود: بودجه سال آینده ۱۵ هزار میلیارد ریال تدوین و پیشنهاد شده است که این رقم در تاریخ شهرداری صدرا بی‌نظیری است و نسبت به سال جاری ۲ و نیم برابر شده است و در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ لایحه بودجه سال آتی شهرداری تقدیم شورای اسلامی شهر صدرا شد.

شهردار شهر صدرا اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرداری صدرا در حال تدوین برنامه راهبردی به کمک متخصصین امر می‌باشد کلیه پروژه‌های آرمانی شهر در ابتدا مشخص و سپس با عنایت به نیازسنجی و بررسی‌های میدانی و اولویت قرار دادن درخواست‌های مردمی بودجه پیشنهادی سال آتی تهیه شده است.

پارسایی با تاکید بر اینکه بودجه پیشنهادی برای سال آتی با افزایش ۱۵۰ درصدی نسبت به بودجه مصوب سال جاری ارائه گردیده از بهره‌گیری از روش‌های نوین درآمدزایی از جمله انتشار اوراق مشارکت، اخذ تسهیلات بانکی و وزارتی، استرداد مالیاتی، درآمد مالیاتی و ایجاد ظرفیت‌های قانونی برای جذب درآمد پایدار با رویکردهای آینده نگر، در پروژه‌های شهری با اعمال روش‌های قانونی و تلاش برای ایجاد واحدهای درآمدزا از جمله توسعه جایگاه سی ان جی، احداث بچینگ، معدن شن و ماسه، میدان میوه و تره بار، شهربازی، اجرای تبلیغات بدنه اتوبوس‌ها، تبلیغات شهری، با مشارکت و سرمایه گذاری خبر داد.

وی در بودجه سال آینده، حرکت در راستای بهینه سازی فعالیت‌های شهری و افزایش رشد اقتصادی در کنار بهبود کیفیت زندگی شهروندان مورد توجه قرار گرفته است، تاکید کرد: در سال آتی جهش عمرانی با بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی به شورای محترم شهر پیشنهاد شده است.

شهردار شهر صدرا در ادامه به تشریح ویژگی‌های شایان ذکر بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: بودجه پیشنهادی مشتمل بر ۶۷ درصد پروژه عمرانی و ۳۳ درصد هزینه جاری، استفاده از روش‌های نوین درآمدزایی از جمله استفاده از تسهیلات و اوراق مشارکت، تعریف پروژه‌های زیر ساخت تاسیساتی از جمله احداث جایگاه‌های سوخت و توسعه جایگاه‌های سی ان جی، توسعه زیر ساخت‌ها و ناوگان حمل و نقل شهری با بیش از ۱,۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار، عدالت محوری در تعریف پروژه‌های عمرانی شهر در فاز ۱ و ۲ و بهینه سازی فعالیت‌ها و توسعه فضای مناسب شهری است.

پارسایی با تاکید بر اینکه شهرداری اهتمام برای ارتقای شفافیت و انضباط مالی در مسیر تدوین بودجه سال آتی را داشته است، تصریح کرد: تحقق این امر تنها با همراهی، همت و تعامل شورای اسلامی شهر صدرا و استفاده از تمامی ظرفیت‌های مجموعه شهرداری و یاری مستمر شهروندان میسر خواهد شد.

کد خبر 722728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.