تقاطع غیرهمسطح شهید فخری‌زاده در منطقه ۴ اصفهان احداث می‌شود

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان گفت: عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح شهید فخری‌زاده از روشن‌دشت به سمت میدان انرژی هسته‌ای سال آینده انجام خواهد شد که این تقاطع مشابه پل اشکاوند در منطقه ۶ با ابعاد گسترده‌تر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن زمانی امروز _چهارشنبه چهارم بهمن_ در آئین بهره‌برداری از خیابان گل‌ها و آغاز عملیات تعریض و احداث کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ حلقه حفاظتی در منطقه ۴ شهرداری اصفهان ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) اظهار کرد: منطقه ۴ دومین منطقه به لحاظ وسعت و نخستین منطقه از نظر عرصه فضای سبز است و موقعیت جغرافیایی خاصی دارد.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار جمعیت منطقه ۴ حدود ۱۴۰ هزار نفر است، افزود: این منطقه از ۱۷ محله تشکیل شده است و بودجه سال جاری آن ۸۳۴ میلیارد تومان است که پس از اصلاح بودجه به ۱,۰۳۰ میلیارد تومان رسید و نسبت به سال قبل که ۴۷۷ میلیارد تومان بود، بیش از دو برابر شد.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که مدیریت شهری به‌خاطر پروژه‌های قابل توجهی که در این منطقه تعریف شده است، حساب ویژه‌ای برای این منطقه باز کرده‌اند.

زمانی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های شاخص منطقه ۴، تعریض رینگ چهارم شهر اصفهان حدفاصل کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ است، تصریح کرد: این محدوده حدفاصل پل شهید سلیمانی تا بلوار رضوان را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده احداث تقاطع غیرهمسطح شهید فخری‌زاده از روشن‌دشت به سمت میدان انرژی هسته‌ای را خواهیم داشت که این تقاطع مشابه پل اشکاوند در منطقه ۶ با ابعاد گسترده‌تر است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به افتتاح بلوار گل‌ها گفت: طول این بلوار ۱۱۰۰ متر و عرض آن ۵۶ متر است که برای برای تملک آن ۸٠ میلیارد تومان و برای احداث آن ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است و در مجموع این پروژه با ۱٠۵ میلیارد تومان اجرا شد تا خیابان ولی‌عصر (عج) را به بلوار رضوان متصل و دسترسی خوبی ایجاد کند، بنابراین اهالی روشن‌دشت می‌توانند مستقیم از محله خود به بلوار رضوان و رینگ متصل شوند.

زمانی با بیان اینکه رفیوژ میانی بلوار گل‌ها ۱۵ متر و باند هر بلوار ۱۲ متر است، ادامه داد: در حاشیه معبر اصلی سه فضا شامل پیاده‌روی پنج متری، باند دوچرخه دو متری و فضای سبز ۲.۵ متری تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری طی سال‌های گذشته نسبت به توسعه منطقه به سمت شرق اقدامات خوبی داشته است، گفت: توسعه میدان شهدای هسته‌ای و تملک و آزادسازی این محور کار بسیار سختی بود، اما میدان شکل خوبی گرفت، به‌طوری که در این محل اتصال منطقه ۴ به منطقه ۱۵ شهرداری برقرار می‌شود.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از اقدامات مهمی که در این منطقه پس از حدود ۱۵ سال در سال جاری آغاز شد و پروژه‌ای محرک توسعه برای منطقه است، در دستور کار قرار گرفتن امتداد خیابان علامه است، تصریح کرد: این مسئله دغدغه چندین ساله اهالی منطقه کردآباد و کلمان بود.

زمانی ادامه داد: محلات کردآباد، کلمان و سواردز در بن‌بست واقع شده‌اند و به مرکز منطقه و مرکز شهر دسترسی ندارند، با بازگشایی ادامه خیابان علامه امینی شرقی این امکان برقرار می‌شود، در بودجه سال ۱۴۰۲ تملک این پروژه در نظر گرفته شده است، امیدوارم سال آینده بتوانیم احداث ادامه خیابان علامه امینی را داشته باشیم.

وی با اشاره به احداث خیابان ضلع شرقی کانال جی‌شیر است، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ میلیارد تومان تملک و آزادسازی و ۲۰ میلیارد تومان هزینه احداث اقدامات ترافیکی، عمرانی و خدمات شهری این پروژه است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه محله کلم‌خواران در خیابان مشتاق سوم، از محلات محروم بود که سال جاری در راستای محرومیت‌زدایی جزو مناطق منتخب قرار گرفت، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب ساماندهی ورودی این محله بود، حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه تملک و حدود پنج میلیارد تومان هزینه عملیات عمرانی شامل زیرسازی و آسفالت شد.

زمانی با بیان اینکه محله کردآباد جزو محلات منتخب منطقه ۴ بود، گفت: بازگشایی گلوگاه‌هایی که سال‌ها مردم را رنج می‌داد، انجام شد؛ بیشتر بافت فرسوده منطقه ۴ در محله کردآباد قرار دارد، همچنین اقداماتی به‌صورت کلان انجام شده است، اما به‌عنوان اقدامات کوتاه‌مدت حدود ۱۵ میلیارد تومان برای بازگشایی گلوگاه هزینه شد.

وی گفت: در مرکز محله کردآباد تعریض خیابان شهید رضایی و ساماندهی پارک مجاور میدان در دستور کار قرار دارد که ۶۰ میلیارد تومان برای تملک آن هزینه شده است.

کد خبر 722698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.