سیستان و بلوچستان رکوردار پایین‌ترین میانگین سن والدین کشور

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به استان تهران با ۳۴.۵ سال و کم‌ترین آن مربوط به این استان با ۲۷.۱ سال است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل ثبت احوال استان، علی رحمتی اظهار کرد: بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری، در بین استان‌ها مربوط به تهران با ۳۰.۳ سال و کم‌ترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۲.۷ سال است.

وی ادامه داد: طبق قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی با ارتباط به پایگاه سازمان ثبت احوال کشور موظفند آخرین استعلام نشانی افراد برای ارائه خدمات را از سازمان ثبت احوال استعلام و دریافت کنند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: همه افرادی که آدرس محل سکونت‌شان تغییر کرده باید در مدت ۲۰ روز به سامانه سهیم به نشانی sahim.sabteahval.ir مراجعه و نشانی جدید خود را ثبت کنند تا از هرگونه مشکل احتمالی در ارائه خدمات به آنها جلوگیری شود.

رحمتی گفت: گاهی در نرم افزارهای اجتماعی شاهد پیدا شدن مدارک هویتی توسط شهروندان هستیم که با انتشار پیام و تصویر مدارک در نرم‌افزارهای اجتماعی در صدد پیدا کردن صاحب آن هستند، این امر خلاف قانون بوده، شهروندان در صورت پیدا کردن مدارک هویتی باید آن را به نزدیک‌ترین اداره ثبت احوال تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: شناسنامه‌ها و کارت‌های هوشمند ملی پیدا شده تحویلی به ادارات ثبت احوال در سامانه متمرکز به ثبت می‌رسد و افرادی که مدارک آنان مفقود شده می‌توانند با مراجعه به سامانه سهیم به آدرس sahim.sabteahval.ir با استفاده از گزینه مدارک پیدا شده و وارد کردن اطلاعات خود نسبت به جستجوی مدارک اقدام کنند.

کد خبر 722696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.