مجوز مجلس به جمعیت هلال‌احمر و سازمان اورژانس برای خرید آمبولانس

نمایندگان مجلس به سازمان جمعیت هلال‌احمر و سازمان اورژانس برای خرید آمبولانس از محل عوارض فروش خودرو و موتورسیکلت مجوز دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز _چهارشنبه چهارم بهمن_ مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بند (پ) تبصره (۵) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (پ) تبصره (۵) ماده واحده این لایحه آمده است: «به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف دو میلیارد (۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) یورو، کمک‌های بلاعوض بین‌المللی از سوی مؤسسات و سازمان‌های بین‌المللی برای جبران خسارت و پیشگیری از حوادثی مانند زلزله، سیل، سرمازدگی، مقابله با گردوغبار، بیابان‌زدایی، حفاظت از تالاب‌ها و مبارزه با آفات و بیماری‌های دامی و گیاهی و همچنین تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات مربوط، تجهیزات مورد نیاز بالگردهای امدادی «آجا»، اجرای طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی کشور و طرح‌های موضوع صندوق ملی محیط‌زیست، ساماندهی و مرمت آثار تاریخی و موزه‌ها و توسعه گردشگری و صنایع‌دستی و امور مربوط به پناهندگان و اتباع خارجی و تأمین تجهیزات و مواد مصرفی بانک ژنتیک ایرانیان دریافت و پس از تسعیر و واریز آن به خزانه‌داری کل کشور صرف هزینه‌های مرتبط نماید. دستگاه‌های اجرایی دریافت‌کننده مکلف‌اند گزارش عملکرد و نحوه هزینه‌کرد کمک‌های دریافتی را هر شش‌ماه یک‌بار به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه نمایند.»

همچنین در بند الحاقی (۲) تبصره (۵) این لایحه آمده است: «به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان اورژانس کشور اجازه داده می‌شود به ترتیب جهت خرید (۱.۵۰۰) دستگاه خودرو امداد و نجات و(۱.۵۰۰) دستگاه آمبولانس اقدام نمایند. اعتبار مورد نیاز از محل عوارض یک درصد (۱%) از فروش خودرو و موتورسیکلت داخلی و وارداتی اخذ و به ردیف درآمدی مربوط نزد خزانه‌داری واریز می‌شود. و از محل ردیف هزینه‌ای مربوط به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان اورژانس کشور اختصاص می‌یابد. این آمبولانس صرفاً در پایگاه‌های امداد جاده‌ای جمعیت هلال احمر و پایگاه‌های اورژانس (۱۱۵) به کار گرفته می‌شوند.»

کد خبر 722676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.