رونمایی از سامانه «اتوبوس من» / سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها در قم منظم شد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: سامانه «اتوبوس من» راه‌اندازی شده است که شهروندان با استفاده از آن با پنج روش می‌توانند نسبت به مکان اتوبوس‌های سطح شهر آگاه شوند.

علی نیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به راه‌اندازی سامانه «اتوبوس من» با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم و سازمان اتوبوسرانی اظهار کرد: شهروندان با استفاده از این سامانه می‌توانند به صورت لحظه‌ای از حرکت اتوبوس‌ها در مسیر آگاه شده و زمان خود را تنظیم کنند.

وی با اشاره به اینکه رضایت شهروندان در استفاده از خطوط اتوبوسرانی با اقدامات متعدد در دستور کار قرار دارد، افزود: افزایش تعداد ناوگان، استقرار سامانه شست‌وشوی مکانیزه، نظارت مستمر بر حرکت خطوط از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه اتوبوس من اقدامی مهم و کلیدی در این زمینه است، خاطرنشان کرد: در این سامانه شهروند می‌تواند از موقعیت نزدیک‌ترین اتوبوس نزدیک به خود آگاه شود و از زمان دقیق رسیدن اتوبوس به ایستگاه مورد نظر آگاه شود که این آگاهی در تنظیم زمان به شهروند کمک خواهد کرد.

نیک با بیان اینکه توقع داریم این تنظیم زمان به رضایت شهروند کمک کند، ادامه داد: در حال حاضر این سامانه در سه خط مهم اتوبوسرانی فعال است و دو خط دیگر به زودی اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به روش‌های اطلاع مسافران از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه تاکید کرد: شهروندان با استفاده از نشانی اینترنتی https://www.qom.ir/mybus و انتخاب خط مورد نظر می‌توانند از وضعیت اتوبوس‌ها باخبر شوند.

رونمایی از سامانه «اتوبوس من» / سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها در قم منظم شد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم تصریح کرد: تماس با تلفن گویای ۰۲۵۳۰۴۴۹۹۰۰ و وارد کردن کد ایستگاه، شماره گیری کد #۱*۱۱۱۳۷*۶۶۵۵ و وارد کردن کد ایستگاه، اسکن QR نصب شده روی هر ایستگاه و اتصال به سامانه قم یار، بخش حمل‌ونقل عمومی و انتخاب اتوبوس من و مراجعه به اپلیکیشن نشان و انتخاب ایستگاه مورد نظر از دیگر راه‌های استفاده از سامانه اتوبوس من است.

نیک با اشاره به اینکه مسیر و زمان حرکت اتوبوس‌ها به صورت دقیق رصد می‌شود، گفت: در حال حاضر در طول شبانه‌روز در هر خط یک یا دو بار تاخیر در سرفاصله را شاهد هستیم که آن هم به دلیل ترافیک‌های لحظه‌ای رخ می‌دهد.

وی افزود: این نظم‌بخشی به سرفاصله‌ها و حرکت اتوبوس‌ها بسیار مهم است و در کنار آن با افزایش ناوگان می‌توانیم سرفاصله را برای رضایت بیشتر شهروندان کاهش دهیم.

کد خبر 722673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.