با گوترش درباره توقف نسل‌کشی در غزه و دریای سرخ تبادل نظر شد

وزیر امور خارجه ایران گفت‌: دبیرکل سازمان ملل درباره ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به شمال و جنوب غزه و توقف نسل‌کشی و جنایات جنگی در این منطقه و نیز تحولات دریای سرخ بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان سه‌شنبه شب به وقت محلی در پایان سفر دو روزه خود به نیویورک برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد: با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به‌طور ویژه در خصوص راه‌های ارسال مستمر و هرچه سریع‌تر کمک‌های انسان‌دوستانه به شمال و جنوب غزه، همچنین راه‌حل‌های سیاسی که برای حل این مشکل و توقف نسل‌کشی و جنایات جنگی در غزه وجود دارد، بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: در خصوص دریای سرخ و اتفاقاتی که در نظامی‌تر کردن رفتارهای آمریکا و انگلیس در این منطقه با آن مواجه هستیم، هم دیدگاه‌ها را با دبیرکل سازمان ملل به اشتراک گذاشتیم.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: با استفاده از فرصت در نشست شورای امنیت که تعدادی از وزرای خارجه علاقه‌مند به حضور در این جلسه شرکت داشتند و دعوت شده بودند، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص راه‌های برون از این بحران، توقف نسل‌کشی، همچنین به‌طور مشخص، مسئولیت آمریکا در حمایت از نسل‌کشی رژیم اسرائیل یادآور شدیم.

وی تصریح کرد: بحث‌ها در مجموع، بر چگونگی توقف حملات نظامی و کشتار غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری متمرکز است، همچنین ایده‌هایی که برای نحوه اداره فلسطین پساجنگ مطرح است که دیدگاه روشن جمهوری اسلامی ایران این است که باید مذاکرات و گفت‌وگوهای فلسطینی-فلسطینی تأمین‌کننده و تعیین‌کننده آینده فلسطین باشد و این مردم و رهبران فلسطین هستند که نسبت به سرنوشت خودشان باید تصمیم بگیرند.

گفت‌وگوها با وزرای خارجه فرانسه و مالزی مثبت، رو به جلو و سازنده بود

امیرعبداللهیان همچنین درباره دیدارهایش با وزرای خارجه فرانسه و مالزی نیز گفت: امروز فرصتی بود که با برخی از وزرای خارجه گفت‌وگو و رایزنی داشته باشیم. دیدار و گفت‌وگو با وزرای خارجه فرانسه و مالزی هر دو شامل گفت‌وگوهای مثبت، رو به جلو و سازنده به‌ویژه در حوزه‌های دوجانبه بود.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: در عین حال با استفاده از این فرصت، در خصوص مسائل منطقه‌ای از جمله بحران در غرب آسیا با تمرکز بر موضوع غزه، بحث و تبادل نظر داشتیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 722642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.