توقیف بیش از ۳۷ هزار وسیله نقلیه پلاک مخدوش در گیلان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از برخورد با ۳۷ هزار و ۲۳۱ دستگاه وسیله نقلیه پلاک مخدوش، ناخوانا، فاقد پلاک و اعزام ۷۰۰ نفر از متخلفان به مرجع قضائی در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، امیر طالبی اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای انتظام بخشی به ترافیک و مدیریت آن نسبت به اجرای قوانین و برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی اقدام می‌کند و این جز مواردی است که همواره در دستور کار قرار دارد.

وی از برخورد با ۳۷ هزار و ۲۳۱ دستگاه وسیله نقلیه پلاک مخدوش، ناخوانا، فاقد پلاک و اعزام ۷۰۰ نفر از متخلفان به مرجع قضائی در ۱۰ ماهه امسال در گیلان خبر داد و افزود: بر اساس قانون مجازات اسلامی، تردد خودروها با پلاک مخدوش یا فاقد پلاک و یا مالکانی که به عمد پلاک خودرو یا موتور خود را مخدوش می‌کنند، حبس شش ماه تا یک سال است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه هر اقدامی که منجر به ناخوانا شدن پلاک موتور و خودرو شود، شامل جریمه پلاک مخدوش می‌شود، خاطرنشان: مواردی چون پوشاندن پلاک خودرو یا موتور با دستمال، مخدوش کردن پلاک با ابزارهای مختلف، استفاده از نور برای ناخوانا کردن پلاک، تغییر حروف و اعداد یا ناخوانا کردن آن‌، جا به جا کردن پلاک و قرار دادن آن در محل دیگری ازجمله پشت شیشه شامل جریمه پلاک مخدوش خواهد بود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بر اساس قانون میان جریمه مخدوش کردن پلاک خودرو با جریمه مخدوش کردن پلاک موتور تفاوتی وجود ندارد، گفت: مبلغ جریمه نقدی برای مخدوش کردن پلاک موتور با خودرو یکسان بوده و صاحبان خودروهای دارای پلاک مخدوش باید منتظر ارجاع به مرجع قضائی باشند.

کد خبر 722618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.