حمایت از کشاورزان برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در راستای توسعه مکانیزاسیون و همچنین افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید و مدیریت زمان؛ جهاد کشاورزی از محل خط ۱۱مکانیزاسیون با همکاری بانک کشاورزی نسبت به پرداخت تسهیلات خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی مساعدت لازم را با متقاضیان خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله‌چاله روز _سه‌شنبه سوم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مکانیزاسیون از بخش‌های مهم در حوزه کشاورزی است که تأثیر قابل توجهی در افزایش بهره‌وری، افزایش عملکرد محصولات کشاورزی و آسان کردن عملیات سخت کشاورزی دارد و تاکنون ۸۶۰ میلیارد ریال از تسهیلات خط ۱۱ مکانیزاسیون در استان جذب شده است.

وی اضافه کرد: تسهیلات خط ۱۱ مکانیزاسیون یک ساله است و متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌توانند جهت تشکیل پرونده به مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها مراجعه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: در راستای توسعه مکانیزاسیون و همچنین افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید و مدیریت زمان؛ جهاد کشاورزی از محل خط ۱۱ مکانیزاسیون با همکاری بانک کشاورزی نسبت به پرداخت تسهیلات خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی مساعدت لازم را با متقاضیان خواهد داشت.

وی گفت: بازپرداخت تسهیلات خط ۱۱ مکانیزاسیون پنج ساله است و به صورت سالیانه دریافت می‌شود و نرخ سود این تسهیلات ۲۳ درصد و بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی است.

چاله چاله گفت: در سال جاری در قالب خط ۱۱ مکانیزاسیون، هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال به استان کرمانشاه اختصاص یافته است و با جذب ۸۶۰ میلیارد ریال از این تسهیلات، ۴۴۹ دستگاه انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی به ناوگان مکانیزاسیون استان افزوده می‌شود.

وی گفت: ضریب فعلی مکانیزاسیون استان کرمانشاه را ۲.۰۱۸ می‌باشد و با جذب تسهیلات خط ۱۱ مکانیزاسیون، ضریب مکانیزاسیون استان در پایان سال به ۲/۳ درصد خواهد رسید.

کد خبر 722592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.