گونه‌شناسی گردشگری لازمه سرمایه‌گذاری در این بخش است

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: گونه‌شناسی گردشگری لازمه و پیش‌نیاز سرمایه‌گذاری و تهیه طرح در این بخش است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حمیدرضا محققیان امروز _سه‌شنبه سوم بهمن-_در سفر به تیران و کرون در جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان‌های غرب اصفهان به هم افزایی بین مناطق مختلف برای رشد گردشگری استان اظهارکرد: تمرکز زدایی تنها در مرکز استان انجام شده و فرصت‌های گردشگری شهرستان‌ها رشد و نبوغ پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تقویت جذابیت‌های گردشگری مناطق مختلف استان در ماندگاری مسافر نقش دارد، افزود: برای تقویت همکاری‌های مشترک نشست ستاد تسهیلات سفر استان اصفهان در چهار منطقه برگزار و مسئولان شهری، گردشگری و فرمانداران در کنار همدیگر قرار می‌گیرند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با اشاره به مدل‌های گردشگری متعددی که در استان اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: گونه شناسی گردشگری لازمه و پیش نیاز سرمایه گذاری و تهیه طرح در این بخش است.

وی ادامه داد: این موضوع در تهیه طرح جامع گردشگری استان اصفهان مدنظر گرفته شده تا بر اساس پتانسیل هر منطقه، مدل‌های گردشگری تعریف شود و اینگونه در تمامی فصول برنامه جذب توریست خواهیم داشت و همچنین تنوع سلایق را پوشش می‌دهد.

محققیان با بیان اینکه شهرستان‌های غرب اصفهان قابلیت‌های متعدد گردشگری دارند، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها نباید مغفول بماند بلکه برای آن برنامه‌ریزی کرد و بخش خصوصی نیز فعال شود.

تنوع گونه‌های گردشگری در تیران و کرون

فرماندار تیران و کرون در این جلسه به ظرفیت گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: تنوع گونه‌ها در این منطقه به وضوح دیده می‌شود که از جمله آن گردشگری تاریخی، فرهنگی و مذهبی، طبیعی و اقتصادی است.

علی محمدی کیا با اشاره به موقعیت جغرافیایی تیران و کرون افزود: این ویژگی دسترسی مسافران به این خطه را افزایش داده و باعث شده در تمامی فصول مسافر و گردشگر تردد کند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران برای رونق صنعت گردشگری فعال شده‌اند، اذعان داشت: مرمت و احیا خانه‌های تاریخی به عنوان اقامتگاه زیرساخت خوب در اسکان مسافران بوده است.

فرماندار تیران و کرون همکاری مسئولان دستگاه‌های استانی در توسعه و رونق صنعت گردشگری را مهم خواند و گفت: گردشگری، کشاورزی و صنایع پاک و دانش بنیان سه رکن اساسی توسعه اقتصادی این شهرستان بوده و فعالیت‌های گسترده‌ای در این سه بخش در حال انجام است.

کد خبر 722583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.