کشف ۸۰ هزار عدد انواع کالای قاچاق در رشت

فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف حدود ۸۰ هزار عدد انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در انبار یکی از شهرک‌های صنعتی شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزالله ملکی اظهار کرد: یکی از آفات و موانع بزرگ کاهش تولید داخل، قاچاق کالا است که به دلیل افزایش تنوع، ارزان بودن و گاهی حتی بدون کیفیت لازم در جامعه شیوع پیدا کرده است و آثار زیان‌باری در زمینه تولید و در رشد اقتصادی کشور دارد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی رصد محموله‌های ورودی به استان گیلان و کنترل انبارها و مراکز عمده تخلیه و نگهداری کالا، مأموران پلیس امنیت اقتصادی گیلان با کنترل نامحسوس یک دستگاه خودرو شوتی مزدا در محور مواصلاتی شمال به جنوب موفق به کشف انبار بزرگ قاچاق کالا در یکی از شهرک‌های صنعتی شهرستان رشت شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی پلیس بلافاصله پس از شناسایی محل اصلی دپو کالا با هماهنگی قضائی به آدرس این مکان اعزام شدند، خاطرنشان کرد: در بازرسی از این انبار حدود ۸۰ هزار عدد انواع کالای قاچاق اعم از مقادیر زیادی نوشیدنی انرژی‌زا، لباس، مواد خوراکی، لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف شد.

سردار ملکی با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این راستا سه متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی استان گیلان، مشارکت و همکاری مردم را گامی استوار برای مقابله با پدیده قاچاق در جامعه دانست و از شهروندان خواست به منظور مقابله و برخورد با قاچاق کالا و دیگر جرایم اقتصادی اخبار و اطلاعات خود در این خصوص از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۰۰ به ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند.

کد خبر 722569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.