ضرورت تلاش برای افزایش رضایتمندی و حضور پرشور مردم در انتخابات

شهردار اهواز گفت:شهرداری اهواز به عنوان یک نهاد خدماتی در کنار فرمانداری اهواز تمام برای انجام هر اقدامی که منجر به ایجاد اعتماد بیشتر و حضور باشکوه مردم در این انتخابات مهم آمادگی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از خوزستان، رضا امینی امروز _سه شنبه سوم بهمن_ در جلسه شورای اداری اهواز اظهار کرد: افتخار جمهوری اسلامی ایران در دو بعد اسلامیت و جمهوریت است که با برگزاری بیش از ۴۰ انتخابات که نماد جمهوریت ایران است بزرگترین مدعی مردم‌سالاری در دنیا است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب چهار نکته‌ی حضور پرشور، رقابت سالم و احترام متقابل، سلامت انتخابات و امنیت آن را برای انتخابات بیان کردند و وظیفه‌ی ما است که برای تحقق آن‌ها تلاش کنیم، شهرداری اهواز به عنوان یک نهاد خدماتی در کنار فرمانداری اهواز تمام برای انجام هر اقدامی که منجر به ایجاد اعتماد بیشتر و حضور باشکوه مردم در این انتخابات مهم آمادگی دارد.

شهردار اهواز ادامه داد: شهرداری اهواز در ایام انتخابات محدود به مواردی می‌شود که منجر به حضور حداکثری مردم می‌شود علاوه بر آن هم قانونی و هم شرعی حرام می‌دانیم که ریالی از بودجه‌ی شهرداری اهواز در راستای حمایت یا علیه هر کدام از کاندیدهای انتخابات هزینه شود با این حال تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با افزایش رضایت‌مندی مردم مجدداً وفاداری خود به نظام جمهوری اسلامی را نشان دهد.

وی اضافه کرد: تا پایان سال در اهواز پنج رویداد مهم شامل دهه فجر، کنگره‌ی شهدای خوزستان، اعیاد شعبانیه، ماه رمضان و استقبال از بهار را پیش‌رو داریم، با توجه به اقلیم خوزستان و اهواز هم پیش از ماه رمضان و هم بعد از آن میزبان مسافران زیادی خواهیم بود.

امینی تصریح کرد: حوزه فعالیت‌های شهرداری اهواز در چند بخش اصلی متمرکز است که امیدوارم موجب رضایت‌مندی شهروندان شود، اولین حوزه درخواست مردم برای اصلاح معابر از طریق ترمیم نوارهای حفاری و روکش آسفالت است، شهر اهواز ۲۰۰ میلیون متر مربع مساحت دارد که ۳۰ میلیون متر مربع آن را معابر تشکیل می‌دهند که یک سوم از آن‌ها به عنوان وضعیت نامناسب شناسایی شده‌اند و در تلاش هستیم در ۴ سال ترمیم شود.

وی اضافه کرد: در دو سال و نیم گذشته نزدیک ۳.۲ میلیون مترمربع آسفالت شده و در تلاش هستیم تا پایان سال دو میلیون متر مربع دیگر و سال آینده نیز سه و نیم میلیون متر مربع آسفالت شود تا بتوانیم با برنامه‌ریزی که انجام می‌شود در شش ماهه اول سال ۱۴۰۴ با آسفالت دو میلیون متر مربع معابر اهواز را در وضعیت بهتری قرار دهیم.

شهردار اهواز ادامه داد: خدماتی مانند حوزه‌ی حمل و نقل از جمله ضعف‌های زیرساختی شهر اهواز هستند که با تکمیل پروژه تقاطع شهید چمران در سال جاری و شهید کجباف تا پایان سال بخشی از آن حل شود علاوه بر آن متروی اهواز که همزمان با سایر کلانشهرها آغاز شد به علت بدهی بانکی و عدم دریافت اوراق از سایر کلانشهرها عقب افتاد اما با تلاشی که انجام شد و تسویه بانکی توانستیم هزار میلیارد تومان اوراق برای خرید اتوبوس دریافت کنیم، تا کنون ۲۲۹ دستگاه اتوبوس خریداری شده و در تلاش هستیم تا سال آینده تعداد اتوبوس‌های اهواز که در ابتدای دوره ۸۰ دستگاه بودند را به ۵۰۰ دستگاه برسانیم تا به ۵۰ درصد میانگین استاندار برسیم.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار دو هزار تاکسی وجود دارد که تنها ۱۲۰۰ دستگاه از آنها فعال است با این حال در تلاش هستیم تا بتوانم ۱۰۰۰ دستگاه را نوسازی نمائیم این در حالی است که تا کنون یکصد دستگاه نوسازی شده است.

کد خبر 722537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.