کاهش دمای هوا تا ۴ درجه در اصفهان / طوفان لحظه‌ای، بارش برف و باران در راه است

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش دو تا چهار درجه‌ای دمای هوا و فعالیت سامانه وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت دید افقی در نواحی مستعد مرکز جنوب و شرق استان خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر متناوب امواج تا اواخر هفته و فعالیت سامانه بارشی از روز جمعه تا وقت شنبه هفتم دی، بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر مناطق به صورت کمی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در نیمه جنوبی و فردا در اکثر نواحی گاهی با تندباد لحظه‌ای و در شرق همراه با گردوخاک و بارش باران و برف در نیمه غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه طی فردا بارش پراکنده تنها در غرب و جنوب استان خواهد بود، ادامه داد: روز پنجشنبه ناپایداری‌ها تضعیف می‌شود و طی وقت جمعه ششم دی با فعالیت سامانه بارشی بیشتر مناطق استان نیمه ابری تا ابری انتظار می‌رود، بارش‌ها به صورت پراکنده به ویژه در نیمه غربی و شمال استان تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی درباره هشدار سطح زرد هواشناسی با فعالیت سامانه وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه‌ای در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه پیش از ظهر چهارشنبه آغاز و تا اواخر وقت فردا با وزش باد شدید، طوفان لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت دید افقی در نواحی مستعد مرکز جنوب و شرق استان همراه خواهد بود.

آقایی گفت: طی این مدت شهرستان‌های اصفهان، اسلام‌آباد موگویی، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خمینی‌شهر، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار (دولت‌آباد)، لنجان، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فریدونشهر، فلاورجان، کبوترآباد، کوهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مورچه‌خورت، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نجف‌آباد و ورزنه تحت‌تأثیر فعالیت سامانه مذکور است.

وی اظهار کرد: اختلال و کاهش دید در جاده‌های شرق به واسطه گردوخاک محلی، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان به یزد (گردوخاک) از مخاطرات سامانه وزش باد و وقوع طوفان لحظه‌ای است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتیاط در سفرهای برون و درون شهری، تمهیدات لازم جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، آمادگی راهداری در مسیر طوفان‌خیز و گردوخاک، توقف فعالیت در ارتفاعات، انجام تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در مناطق شمالی و غربی استان دو تا چهار درجه کاهش پیدا می‌کند، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به یک درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: فلاورجان و لنجان با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و فرودگاه اصفهان با دمای ۲- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 722519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    الکی ؟؟؟تمامی ابرها با سرعت فوق العاده از آسمان محو میشن و جالبه که اگر آلودگی باشه مثل انگل میچسبه به آسمان ؟؟!!!دیگه به هیچ چیزی اعتماد نیست
  • سید IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    چرا اسلام آباد فریدونشهر رو از فریدونشهر جدا میدونید؟