کارفرمایان از اشتغال اتباع غیرمجاز خارجی خودداری کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: از کارفرمایان تقاضا می‌کنیم از به‌کارگیری اتباع غیرمجاز خودداری کنند و فرصت‌های شغلی را در اختیار هم استانی‌های خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مختار احمدی امروز _سه شنبه سوم بهمن _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس قانون کار هر تبعه خارجی که بخواهد در کشور ما و استان کرمانشاه مشغول به کار شود باید روادید و پروانه کار اخذ کند.

وی افزود: به طور معمول تعدادی از تکنسین‌ها و کارشناسان که نیاز است برای نصب ماشین آلات در کارخانجات ورود کنند و یا حتی سرمایه‌گذاری‌های خارجی که در استان شکل گرفته در سریع‌ترین زمان ممکن پروانه برای آن‌ها پس از تأیید دستگاه‌های نظارتی صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: پدیده اخیری که با آن مواجه شدیم ورود افاغنه به استان کرمانشاه بود که با تدابیر استاندار کرمانشاه و حوزه اتباع استانداری، دستگاه‌های نظارتی و بخش خصوصی این موضوع حل شد.

احمدی اضافه کرد: با این وجود باز هم شاهد به‌کارگیری برخی افاغنه در استان هستیم که باید توجه داشت سکونت افاغنه در کرمانشاه ممنوع است و در همین راستا طی امسال بیش از ٣٠٠ مورد بازرسی کار انجام شد.

وی عنوان کرد: لازم است تمام دستگاه‌های ذیربط، بخش خصوصی و هم استانی‌ها پای کار باشند و اگر با اتباع غیرمجاز افغانی مواجه شدند به نیروی انتظامی اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه تاکید کرد: برای کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز را به‌کارگیری می‌کنند بر اساس قانون جریمه‌های سنگین و حتی زندانی پیش‌بینی شده لذا از کارفرمایان تقاضا می‌کنیم از به‌کارگیری اتباع غیرمجاز جدا خودداری کنند و فرصت‌های شغلی را در اختیار هم استانی‌های خود قرار دهند.

کد خبر 722508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.