نهال‌کاری در ۵۰۰ هکتار از اراضی استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از نهال‌کاری در ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرهای استان سمنان در راستای اجرای طرح زراعت چوب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی، امروز _سه‌شنبه سوم بهمن_ در جمع خبرنگاران در شهر مجن اظهار کرد: کاشت هزار اصله نهال در راستای اجرای «طرح پویش کویر سبز» به همت شهرداری مجن آغاز شده است و بیش از ۵۰۰ اصله نهال هم در محوطه آبشار تنگه داستان این شهر کاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه نهال‌کاری در ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های شاهرود، گرمسار و آرادان تا پایان سال‌جاری صورت خواهد گرفت، افزود: ۳۸۰ هزار اصله نهال در عرصه‌های مختلف منابع طبیعی استان سمنان با حضور دانش‌آموزان، اقشار مختلف مردم، مسئولین، معادن و صنایع کاشته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اجرای این طرح، زراعت چوب است. کشاورزان و بهره‌برداران می‌توانند از نهال‌هایی که صرفه اقتصادی دارد، برای ارتقای سطح معیشت خانوار استفاده کنند.

مرادی‌حقیقی تصریح کرد: کاشت بیش از سه میلیون نهال تا پایان سال در سطح استان سمنان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح معنوی تا پایان سال‌جاری نیازمند مشارکت‌های مردمی به ویژه عشایر، دانش‌آموزان و همکاری شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها هستیم.

کد خبر 722507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.