رونمایی از طرح زیست‌محیطی بومی پایش آلایندگی هوا در گچساران

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح زیست‌محیطی بومی پایش آلایندگی هوا در گچساران رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد _سه‌شنبه، سوم بهمن_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از بیست‌وششم دی تا دوم بهمن به نام هفته هوای پاک و بیست‌ونهم دی نیز روز ملی هوای پاک نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: همه ساله این هفته در سراسر کشور به‌صورت هماهنگ طی یک شعار خاص با اجرای برنامه‌های نمادین فرهنگی زیست‌محیطی توسط ادارات کل حفاظت محیط زیست استانی گرامی داشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با این اقدام، مشارکت مردمی، مهم‌ترین رکن حفاظت از محیط زیست یادآوری می‌شود، افزود: این هفته در محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد با ۱۲ برنامه فرهنگی حول شعار «هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول» گرامی داشته شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: رونمایی از یک طرح بومی زیست‌محیطی در حوزه پایش آلایندگی هوا، انجام تست خروجی اگزوز ناوگان حمل و نقل عمومی، بازدید دسته جمعی کارکنان از یک شرکت تولیدی، به‌همراه برگزاری ویژه برنامه با حضور فرماندار و رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، چهار برنامه زیست‌محیطی بوده که در یک روز اجرا شدند.

وی تصریح کرد: در گچساران برای نخستین بار و با همکاری اساتید و دانشجویان دانشکده نفت و گاز گچساران و همراهی خانه محیط‌زیست این دانشکده از یک طرح زیست‌محیطی کاملاً بومی رونمایی شد.

جاودان‌خرد خاطرنشان کرد: این طرح می‌تواند آلایندگی‌های آب، هوا و خاک را پایش کند ضمن آنکه اعلام هشدار بالا رفتن حرارت در نقاط جنگلی و احتمال وقوع آتش سوزی از دیگر کارکرد این طرح علمی است.

وی افزود: انجام تست خروجی اگزوز خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی یکی دیگر از برنامه‌های اجرا شده بود که با همکاری شرکت تاکسیرانی انجام گرفت و خودروهایی که آلایندگی آنها مثبت بود به مرکز معاینه فنی خودرو معرفی می‌شدند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد اجرای ویژه برنامه فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این روز برشمرد و گفت: با حضور صداوسیما و رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ویژه برنامه‌ای در مدرسه دخترانه شاهد برگزار شد و فرماندار به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی شهرستان بویراحمد سخنران این برنامه بود.

وی بازدید دسته جمعی کارکنان ستادی از یک شرکت تولیدی خدماتی را از دیگر برنامه‌های این روز دانست و تصریح کرد: برای نخستین‌بار همکاران ستادی به صورت دسته‌جمعی از شرکت تولیدی سینره بازدید و از نزدیک با خط تولید این شرکت آشنا شدند.

جاودان‌خرد خاطرنشان کرد: انجام چنین برنامه‌هایی یادآور این نکته است که حل مشکل هوای پاک با آگاه‌سازی دولت، بخش خصوصی، مردم و مشارکت این سه عنصر میسر خواهد شد.

کد خبر 722457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.