دانشگاه کردستان میزبان همایش امیرالمومنین علی(ع) در ادب و فرهنگ کُردی

نخستین همایش امیرالمومنین علی(ع) در ادب و فرهنگ کُردی، امروز (سه‌شنبه) در دانشگاه کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، نخستین همایش امیرالمومنین علی (ع) در ادب و فرهنگ کُردی، امروز _سه‌شنبه سوم بهمن_ با حضور صاحب‌نظران و دانشگاهیان در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس فرهنگیان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان در این مراسم اظهار کرد: اهل سنت ما عاشق اهل بیت پیامبر اکرم (ص) هستند و این مسئله در کتب و منابع آنها مشهود است.

وی افزود: شخصیت امام علی (ع) به گونه‌ای است که منحصر در دین اسلام نیست و هر انسانی که فطرت سالمی داشته باشد وقتی فضائل ایشان را بشنود جذب این شخصیت می‌شود.

وریا حفیدی، دبیر نخستین همایش امیرالمومنین علی (ع) در ادب و فرهنگ کُردی نیز گفت: فراخوان این همایش در اول آذر سال جاری منتشر شد و پذیرش مقالات نیز تا ۲۳ دی ماه ادامه داشت.

وی با بیان اینکه بیشترین مقالات دریافتی در محور فرهنگ و ادب کردی و فقه و فرهنگ بوده است، افزود: از مجموع مقالات ارسال شده، ۳۶ درصد مقالات که بالغ بر ۷۰ مقاله بوده در حوزه ادب و فرهنگ کردی و محور اصلی همایش پذیرش شده است.

دبیر نخستین همایش امیرالمومنین علی (ع) در ادب و فرهنگ کُردی اضافه کرد: ۲۱ درصد مقالات دریافتی نیز در حوزه فقه و عرفان، ۲۱ درصد در حوزه هنر و ۱۵ درصد مقالات غیرمرتبط با محورهای همایش بوده است.

حفیدی خاطرنشان کرد: در این همایش از هر محور دو مقاله انتخاب شده است که امروز ارائه خواهد شد.

کد خبر 722450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.