صنایع به تکالیف قانونی خود در برابر محیط زیست پایبند باشند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در راستای کاهش آلودگی هوا ضرورت دارد صنایع با پایبندی نسبت به تکالیف قانونی خود در حفاظت از محیط زیست کوشا باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن قاسم‌پور، صبح امروز _سه‌شنبه سوم بهمن_ در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اظهار کرد: در راستای کاهش آلودگی هوا ضرورت دارد صنایع با پایبندی نسبت به تکالیف قانونی خود، در حفاظت از محیط زیست کوشا باشند و سال جاری نیز هفته هوای پاک مزین به شعار «هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول» است.

وی افزود: با توجه به اهمیت داشتن هوایی پاک در اردبیل و آلوده نشدن هوا توسط صنایع، کارشناسان این اداره کل ضمن پایش زیست‌محیطی نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان رعایت ملاحظات زیست‌محیطی را در دستور کار خود دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های گازی در شمال‌غرب کشور است، افزود: در این نیروگاه رعایت تکالیف زیست‌محیطی به‌خوبی انجام شده است و اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز همواره بر استمرار پایبندی این صنعت به ملاحظات زیست‌محیطی از جمله مدیریت زیست‌محیطی این مجموعه در حوزه پساب و گازهای خروجی تاکید دارد.

وی ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل با سوخت گاز و در شرایط ناترازی گاز با سوخت دوم گازوئیل فعالیت می‌کند و خروجی آن توسط آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست پایش می‌شود.

کد خبر 722437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.