تولید سالانه ۷۰۰ تن مس کاتدی در واحد صنعتی مس کاتد سربیشه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: واحد صنعتی مس کاتد شهرستان سربیشه با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۷۰۰ تن مس کاتد احداث و راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، جواد اشرفی، ظهر امروز_ سوم بهمن‌_ در مراسم کلنگ‌زنی واحد صنعتی مس کاتد شهرستان سربیشه که با حضور فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی همراه بود، اظهار کرد: پروژه واحد صنعتی و فرآوری مس کاتد این شهرستان با همت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شروع و احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرمایه اولیه برای احداث این واحد صنعتی مبلغی بیش از ۷۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: همچنین این واحد فرآوری ظرفیت تولید سالانه بیش از ۷۰۰ تن مس کاتدی را دارد.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی افزود: به طور یقین احداث کارخانه و واحد صنعتی در شهرستان سربیشه سبب رونق اشتغال و معیشت مردمان این دیار خواهد شد.

وی گفت: یکی دیگر از نکات مهم احداث این واحد فرآوری در حقیقت این است که برخی از معادن و خرده معادن کوچک که توانایی احداث کارخانه و فرآوری مواد معدنی خود را ندارند، واحد صنعتی مس کاتد می‌تواند مواد اولیه آنها را تجمیع و فرآوری کند.

اشرفی خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری و افتتاح از واحد صنعتی مس کاتد شهرستان سربیشه باشیم.

محمد رضا لکزایی فرماندار سربیشه نیز از فراهم بودن بستر و زیرساخت‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری در این شهرستان خبر داد.

کد خبر 722432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.